فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع قطعات یدکی موتورسیکلت طرح هوندا

آرامش نسبی در بازار لوازم موتورسیکلت

عصر خودرو- در این مطلب قصد داریم از بازاری برای شما گزارش ارائه کنیم که این روزها برخلاف دیگر بازارهای قطعات جانبی انواع خودرو در وضعیت آرامی به سر می‌برد.

آرامش نسبی در بازار لوازم موتورسیکلت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در ادامه مطلب برای شما از وضعیت این روزهای بازار لوازم‌یدکی موتورسیکلت‌های طرح هوندا یکی از پرتیراژترین وسایل نقلیه در معابر کشورمان و حتی خاورمیانه خواهیم گفت و در ذیل مطلب فهرستی جامع از پرفروش‌ترین قطعات این موتورسیکلت تهیه‌کرده‌ایم که توجه شما را به جدیدترین قیمت آنها جلب مینماییم، همراه ما باشید.
    موتورهای هوندا CG125 با ورودشان در اوایل دهه 70 شمسی و مونتاژ آنها در کشورمان توسط برندهای قدیمی و سپس ساخت قطعات آنها به روش مهندسی معکوس، موجب شدند تا این موتورسیکلت همچنان بعد از گذشت بیش از 3 دهه یکی از پرفروش‌ترین و در دسترس ترین وسایل نقلیه‌های کشورمان قلمداد شود و حتی در کشورهای همسایه‌مان نیز طرفداران زیادی داشته باشد. ازاین‌رو تولید قطعات یدکی پیرامون این موتورسیکلت‌ها یکی از مهم‌ترین صنایع داخلی کشورمان محسوب می‌شود. در حال حاضر به مدد همین تولیدکنندگان و در صدر آنها برندهایی مانند دقت و یا انرژی، بازار قطعات یدکی این موتورسیکلت‌ها روزهای آرامی را سپری می‌کند. گر چه افزایش قیمت‌ها از سال قبل تا به امروز گریبان این بازار را هم گرفته است اما به‌طور مثال می‌توان گفت افزایش قیمت‌ها نسبت به اوایل سال کمتر از 3 درصد بوده است. نکته دیگری که در این بازار قابل‌ذکر است وجود برندهای ژاپنی هست. انواع شمع، باتری، تایر و قطعات یدکی اصلی طرح هوندا نیز همچنان در بازار پیدا می‌شود اما باید خاطرنشان کرد نسبت به قطعات غیر اصلی قیمت بسیار گزافی دارند. یکی از مشکلات اصلی که در این بازار وجود دارد افزایش تعداد برندهای بی‌نام‌ونشان داخلی است به‌طوری‌که کیفیت ساخت و دوام آنها نیز با یکدیگر متفاوت است و بعضاً اگر مشتری شناخت کافی نسبت به برندهای معروف بازار نداشته باشد ممکن است تنها بعد از گذشت مدت بسیار کوتاهی دوباره روانه بازار شود. اگرچه این مطلب را به موتورهای طرح هوندا و ساخت داخل اختصاص دادهایم اما باید در پایان اضافه کنیم موتورهای وارداتی و خصوصاً هندی نیز این روزها بازار قطعات یدکی مناسبی ندارند. قطعات یدکی بسیار گران هستند و اغلب نایاب و می‌توان گفت دارندگان این‌گونه موتورها در کنار مالکان موتورهای برقی در بازار لوازم‌یدکی سرگردان هستند و در اکثر مواقع هزینه زیادی را خرج می‌کنند. همچنین این مشکل پیش روی دارندگان موتورهای انژکتوری نیز هست به‌طوری‌که دارندگان پیشرانه‌های انژکتوری نیز به علت هزینه‌های نگهداری و استهلاک، ترجیح می‌دهند دوباره از پیشرانه‌های ساده و کاربراتوری استفاده کنند.


    محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو