فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۳۰۱۳»

کارشناس اقتصادی :قیمت بنزین نسبت به سایر کالا‌های دیگر ارزان است

عصر خودرو- خاکساری گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم درستی است، اما به شرطی که حداقل همزمان قیمت سایر کالا‌ها اصلاح شود.

کارشناس اقتصادی :قیمت بنزین نسبت به سایر کالا‌های دیگر ارزان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  علی خاکساری کارشناس اقتصادی  گفت: افزایش قیمت سوخت، مانعی برای کاهش قاچاق آن نخواهد بود. چرا که قیمت سوخت در کشور ما به نسبت کشور‌های دیگر ارزان تر است. همچنین مشکل قاچاق در کشور صرفا مربوط به مرزنشین‌ها نیست، بلکه از مبادی خاص و با حجم زیاد صورت می‌گیرد.
    خاکساری ادامه داد: یکی از اقدامات دولت بعد از گرانی سوخت، می‌تواند پایین آوردن قیمت خودرو‌های با کیفیت باشد، به طوری که همه اقشار مردم توان خرید این خودرو‌ها را با قیمت مناسب‌تر از گذشته داشته باشند.

    این کارشناس اقتصادی با ذکر این نکته که مصرف سوخت خودرو‌های داخلی 2 برابر خودرو‌های خارجی است، افزود: اگر دولت به فکر منابع اقتصادی کشور، جان مردم و محیط زیست است، باید اقداماتی در راستای خودروی با کیفیت و متناسب با درآمد مردم انجام دهد.

    او در رابطه با اثرات افزایش قیمت بنزین بر کاهش مصرف سوخت گفت: ممکن است این کار در کوتاه مدت منجر به کاهش مصرف سوخت شود، ولی مجددا مصرف بنزین به حد سابق می‌رسد. قیمت بنزین علارغم گران شدن، به نسبت بقیه کالا‌هایی که مردم خریداری می‌کنند بازهم ارزان‌تر است.

    خاکساری با بیان اینکه بنزین یکی از معدودترین مواردی است که قیمتش با درآمد مردم همخوانی داشته، افزود: مشکل اینجاست که قیمت سایر کالا‌های دیگر با درآمد مردم همخوانی ندارد. همیشه باید قیمت کالا‌ها از جمله بنزین را با توجه به درآمد بررسی کنیم.
    مصرف سوخت خودرو‌های داخلی دوبرابر خودرو‌های خارجی است

    استاد دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: هم اکنون شاهدیم که هیچ کدام از قیمت‌های گوشت، شیر، آموزش، لباس و درمان با درآمد مردم تناسب ندارد. یا باید اقدامی در جهت همخوانی قیمت‌ها با درآمد مردم صورت گیرد و یا اینکه درآمد‌ها افزایش یابد.

    خاکساری تصریح کرد: گاهی سیاست‌های کلی به قدری در زمان نامناسب و بدون صداقت با مردم اجرا می‌شود که حتی اثرات مثبت آن هم تحت الشعاع تبعات منفی آن قرار می‌گیرد. قیمت بنزین می‌توانست خیلی زودتر از این زمان و با شفافیت و نظر کارشناسی اصلاح شود. کارشناسان اقتصادی که به دولت دسترسی دارند صرفا تبعات سیاسی را در نظر می‌گیرند.


                                       
                             
                   
                       
                
          
               
    https://www.yjc.ir/00U0Pq
    اخبار پیشنهادی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط