فونیکسریمکسبهتام

تفاهم نامه شهرداری تهران با اسنپ برای تخفیف ۶۰۰۰ تومانی به معلولان

عصر خودرو- نمانیده شورای شهر تهران در ستاد مناسب سازی شهرداری تهران از قول حناچی شهردار تهران برای افتتاح ایستگاه‌های مترو همراه با آسانسور برای رفاه حال معلولان خبر داد و گفت: همچنین شهرداری تهران با اسنپ برای تخفیف ۶۰۰۰ تومانی به معلولان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

تفاهم نامه شهرداری تهران با اسنپ برای تخفیف ۶۰۰۰ تومانی به معلولان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، ظهر امروز زهرا نژاد بهرام در نشست خبری که به منظور امضای تفاهم‌نامه شرکت اسنپ و شهرداری تهران پیرامون ارائه تخفیف به معلولان برگزار شد با بیان اینکه تلاش ستاد مناسب سازی معابر شهرداری تهران بر این بود که شکاف میان معلولان و شهروندان را برطرف کند، گفت: در سال 98، 188 پروژه مناسب سازی شده برای معلولان در دستور کار قرار گرفت که شهرداری منطقه 5 توانست در حوزه مناسب سازی ساختمان‌ها، بوستان و معابر رتبه اول را کسب کند و تا پایان سال نیز اقدامات موثری در حوزه مناسب سازی معابر برای معلولان شکل خواهد گرفت.

    نماینده شورا در ستاد مناسب سازی معابر شهرداری تهران با بیان اینکه حناچی شهردار تهران قول داده است که حداکثر ظرف سه ماه تمامی ایستگاه‌های متروی فاقد آسانسور، به این وسیله مجهز شوند، گفت: بر همین اساس تا پایان سال جاری 48 ایستگاه دارای آسانسور می‌شوند و این در حالیست که حناچی قول داده است که دیگر هیچ ایستگاهی بدون آسانسور احداث نشود.

    وی همچنین از طراحی اپلیکیشنی پویا برای افراد معلول خبر داد و تصریح کرد: افراد کم توان می‌توانند با نصب این اپلیکیشن گزارش فضاهای نامناسب شهر ارائه کنند.

    نژاد بهرام با بیان اینکه معلولان برای دسترسی به امکانات شهری مشکل تردد دارند، گفت: بر همین اساس در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به سراغ شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی رفتیم که طی مذاکرات انجام شده گروه اسنپ از این دعوت ما استقبال کرد و بر همین اساس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به ارائه تخفیف ویژه به معلولان اقدام کرده است و بر همین اساس معلولان در هر سفر 6000 تومان تخفیف دریافت می‌کنند که البته فهرست و اسامی معلولین با کمک بهزیستی توسط ستاد مناسب سازی شهرداری تهران در اختیار این شرکت قرار داده می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا تنها از شرکت اسنپ درخواست شده گفت: این شرکت بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی وارد میدان شده و هر شرکت دیگری که مایل باشد می‌تواند به معلولان کمک کنند.

    در ادامه عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه بودجه ستاد مناسب سازی برای معلولان طی دو سال اخیر حدود 3.5 برابر شده که جا دارد از زحمات نژادبهرام در این خصوص تشکر کنیم، گفت: ما برای آنکه تهران را شهری برای همه بکنیم راه درازی داریم.

    وی ادامه داد:‌ وسعت نابسامانی شهر به قدری زیاد است که هنوز اقدامات شهرداری در راستای مناسب سازی معابر به چشم نیامده اما کارهای خوبی در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه امیدواریم در بودجه سال 99 نیز شاهد افزایش بودجه حوزه مناسب سازی باشیم، گفت: شاید مبلغ 6000 تومانی که شرکت اسنپ به مسافران کم توانش تخفیف می‌دهد مبلغ زیادی نباشد اما این نشان دهنده حساسیت آنها در حوزه افراد کم توان است.

    گلپایگانی با بیان اینکه ستاد مناسب سازی شهر تهران از سال‌ها پیش تشکیل شده تصریح کرد: مدیریت پیشین شهر، شهری با حدود 60 هزار میلیارد تومان بدهی به ما واگذار کرد و با همه توانمندی‌هایی که داشتند نتوانستند در امر مناسب سازی معابر عملکرد خوبی داشته باشند و حالا سعی داریم که نسبت به مناسب سازی معابر اقدام کنیم و با اینکه بودجه ما خیلی خوب نیست اما عزم جدی برای حل مشکلات داریم و این آغازی برای انجام یک کار بزرگ و مهم است.

    وی با بیان اینکه در دوره‌های پیشین نیز معابر مناسب سازی شده بود اما شبکه سازی نشده بود گفت:‌ در نظر داریم طرح جامعی برای شبکه مناسب سازی معابر برای معلولان ایجاد کنیم.

    گلپایگانی با بیان اینکه یکی از اقدامات ساخت هر بنایی در تهران دریافت مجوز ساخت و پایان کار است، گفت: دیدید که جلوی فعالیت پلاسکو را علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت گرفتیم. چرا که معتقدیم کسب جواز ساخت یک الزام است. چرا که اگر ساختمانی مجوز ساخت بگیرد نسبت به دریافت پایان کار نیز اقدام می‌کند و آن زمان است که کارشناسان ما آیتم‌های مناسب سازی شده ساختمان‌ها برای افراد کم توان را لحاظ می‌کنند به گونه‌ای که ابعاد آسانسور، رمپ، سرویس بهداشتی مناسب سازی شده و ... برای معلولین کنترل می‌شود و متاسفانه باید بگویم سالن اجرای سران یا فرودگاه امام خمینی (ره) سرویس بهداشتی مناسب معلولان ندارد و جای سوال است که چرا این ساختمان‌های مهم به معلولان بی توجهی کرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو