فونیکسریمکسبهتام

باید خودروهای سنگین دوگانه سوز شوند

تبدیل ۶ هزار خودروی گازوئیلی به CNG

عصر خودرو- عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور گفت: شورای اقتصاد مجوز تبدیل ۶ هزار خودروی دیزلی را صادر کرده که از گازوئیل باید به CNG تبدیل شوند.

تبدیل ۶ هزار خودروی گازوئیلی به CNG
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نادر آخوندی عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور گفت: به دلیل افزایش نرخ بنزین تقاضا برای استفاده از CNG افزایش یافت. استفاده از CNG نیاز به رعایت مواردی دارد که حادثه آفرین نباشد.

    عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور ادامه داد: چندی پیش در یکی از جایگاه‌های CNG مخزنی ترکید که موجب مرگ یک خانم شد، برای اینکه شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم نیاز است سازمان‌های دولتی از جمله سازمان استاندارد، وزارت صمت و ... نظارت بر کار کارگاه‌های دوگانه سوز کردن خودرو داشته باشند.

    او بیان کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو از این مخزن‌ها استفاده نادرست می‌کنند به طور مثال این مخزن‌ها را برش می‌زنند، در آن موادی می‌ریزند، سپس آن را جوش می‌دهند از این رو نیاز است این نوع مخزن‌ها تست هیدرواستاتیک انجام دهند.

    2 هزار و 500 جایگاه CNG در سراسر کشور وجود دارد

    آخوندی تشریح کرد: متأسفانه سازمان استاندارد در خصوص تست هیدرواستاتیک آن طور که باید نظارت کافی ندارد. 2 هزار و 500 جایگاه CNG در سراسر کشور داریم که در هر کدام 80 مخزن CNG وجود دارد که در موعد مقرر این مخزن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. دولت برنامه دارد که یک میلیون و 400 هزار خودرو را از سوخت بنزین به CNG تبدیل کند که این برنامه به تصویب شورای اقتصاد نیز رسیده است.

    عضو هیئت مدیره انجمن CNG کشور افزود: شورای اقتصاد مجوز تبدیل 6 هزار خودروی دیزلی را صادر کرده که از گازوئیل باید به CNG تبدیل شوند. در تمام دنیا ماشین‌های سنگین از سوخت CNG استفاده می‌کنند و کشور‌های نوظهور به دلیل پاک بودن این نوع سوخت به آن روی آورده‌اند.

    او با اشاره به مشکلات جایگاه‌های CNG گفت: از شایع‌ترین مشکلات این جایگاه‌ها عدم ارائه خدمات بهداشتی به مشتریان است علاوه بر این، جایگاه‌های CNG نیاز به نیمکت انتظار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو