فونیکسریمکسبهتام

رشد ۱۵۵ درصدی تولید خودروی دوگانه‌سوز در کشور

عصر خودرو- رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور از رشد ۱۵۵ درصدی تولید خودرو‌های دوگانه‌سوز در کشور توسط خودروسازان داخلی خبر داد.

رشد ۱۵۵ درصدی تولید خودروی دوگانه‌سوز در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن جوهری، رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور گفت: به طور کلی هزینه دوگانه سوز کردن خودرو‌ها به این بستگی دارد که ما از چه نوع کیت و مخزنی برای دوگانه‌ سوز کردن خودرو استفاده کنیم.

    او گفت: ما در موضوع کیت و مخزن تنوع گسترده‌ای داریم، اما آنچه در کشور مرسوم است بیشتر مخازن مصرفی فولادی است که استفاده می شود.

    جوهری افزود: یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته داشته ایم این بوده که آمار خودرو‌های دوگانه سوز خودروسازان داخلی کاهشی بوده است. همچنین طبق آمار امسال در مجموع 22 هزار و 311 دستگاه خودرو دوگانه سوز در کشور تولید شده است؛ به طوری که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 8 هزار و 736 دستگاه بوده است.

    جوهری گفت: در ماه های اولیه امسال  رشد 155 درصدی تولید خودرو‌های دوگانه سوز داخلی را در کشور داشته ایم. خودروسازان ما باید آمار تولید خودرو‌های دوگانه سوز را افزایش دهند و امیدواریم این اتفاق بیفتد چرا که به نفع منابع ملی کشور است. دوگانه سوز کردن خودرو با توجه به آلودگی هوا می تواند این معضل را کاهش دهد.

    او در پاسخ به سوالی مبنی بر  قیمت سی‌ان‌‌جی هم گفت: اگر مردم خودشان بخواهند خودروهای بنزینی خود را به دوگانه سوز تبدیل کنند هزینه آن  حدودا بین 18 تا 25 میلیون تومان است.

    رئیس انجمن سی‌ان‌جی کشور گفت: بر اساس آخرین ویرایش مصوبه شورای اقتصاد به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اجازه داده شده مخازن منقضی شده و فرسوده تاکسی ها رابه‌ صورت کاملاً رایگان و از محل مصوبه ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر تعویض گردد که اجرای این طرح که به دلیل عدم تامین منابع مالی با وقفه ایجاد شده بود خوشبختانه از امروز با اعلام رسمی مجری مصوبه آغاز شد.

    جوهری  افزود: مالکان خودروهای گازسوز که تاریخ انقضای مخزن آنها فرارسیده (15 سال سن) از روز سه‌شنبه، 30 آبان‌ماه می‌توانند با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir برای تعویض مخزن خود ثبت‌نام و پس از دریافت نوبت از نزدیک‌ترین کارگاه، مخزن خودرو خود را تعویض کنند. اجرای این طرح تاثیر خوبی در افزایش ایمنی تاکسی های دوگانه سوز دارد و امیدواریم اقدام عاجل برای تعویض رایگان مخازن فرسوده و منقضی شده سایر خودروهای پرخطر مخصوصا وانت بارها و نیسان ها نیز از طرف دولت انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط