فونیکسریمکسبهتام

نوسازی تاکسی از محل درآمدهای طرح ترافیک؛

نوسازی تاکسی چقدر هزینه دارد؟

عصر خودرو- معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران شرایط استفاده رانندگان تاکسی از تسهیلات قرض الحسنه ۵۰ میلیون تومانی را تشریح کرد.

نوسازی تاکسی چقدر هزینه دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  علی محتشمی پور   در مورد فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران با بیان این که طی انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و صندوق کارآفرینی امید، نوسازی تاکسی‌های فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: این در حالی است که آورده اصلی این نوسازی را معاونت حمل و نقل از محل درآمدهای حاصله از طرح ترافیک تقبل کرده است، البته درصدی نیز صندوق کارآفرینی امید  و سازمان تاکسیرانی به این آورده مالی اضافه کرده‌ است.

    وی با بیان این که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تاکسی‌های مدل 87 به پایین می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه وام 50 میلیونی با سود 4 درصد با بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند، افزود: البته تاکسی‌های مدل 88 یا 89 که دچار تصادف سنگین، سرقت مستند به مدارک آگاهی یا آتش سوزی شدند و دیگر قابلیت کارآیی نیز ندارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مود تضامین بانکی استفاده از تسهیلات قرض الحسنه نوسازی تاکسی‌ها اظهار کرد: در فرآیند مالی بانک‌ها ضمانت لازم است اما با رایزنی صندوق کارآفرینی امید برای تاکسیرانانی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند؛ ضمانت به معنای عام که همان کارمند رسمی دارای برگه کسر از حقوق است، لازم نیست و افراد می‌توانند با ارائه چک صیاد به عنوان تضمین از این تسهیلات استفاده کنند. برهمین اساس هم کارمند، هم کاسب و حتی تاکسیران همراهی که دارای چک صیاد و حساب معتبر است می‌تواند ضامن تاکسیرانی که قصد استفاده از تسهیلات بانکی را دارد، شود.

    محتشمی پور در پاسخ به این سوال که در فرآیند نوسازی، آورده رانندگان تاکسی علاوه بر 50میلیون تومان وام قرض الحسنه، به چه میزان خواهد بود؟ تصریح کرد: دقت داشته باشیم که تاکسی فرسوده باید تحویل مراکز رسمی اسقاط شود که این بخش کاملا مجزا از شهرداری است اما با توجه به وزن، نوع خودرو و ... ممکن است بدنه تاکسی را  با قیمت‌های بین 3.5 تا 8 میلیون محاسبه کنند که اسقاط خودروها قسمتی از هزینه نوسازی را کاهش می‌دهد.

    وی با بیان این که در حال حاضر کارخانه، تاکسی‌های جدید را 67 میلیون تومان پیش فاکتور می‌کند گفت: به نظر می‌رسد با کسر هزینه اسقاط تاکسی حدود 10 میلیون باید آورده راننده باشد، اما دقت داشته باشید که رانندگان تاکسی می‌بایست خودروی خود را به مدت 5 سال بیمه بدنه کنند که این بیمه بدنه نیز حدود 4 میلیون تومان هزینه دارد.

    معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: موسسات مالی نیز ، تاکسیرانی که بیش از 65 سن داشته باشند به دلیل احتمال افزایش فوت و بالا رفتن ریسک تسیهلات ، تسهیلات را بیمه عمر می‌کند که این بیمه عمر نیز براساس یک فرمول مشخص است.

    وی افزود: از زمان فراخوان تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیونی نوسازی ناوگان تاکسیران، 5600 تاکسیران از این خدمات استفاده کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو