فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبر داد:

اعمال طرح زوج و فرد از در منازل در شرایط اضطرار آلودگی هوا

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: طرح زوج و فرد از در منازل در شرایط اضطرار آلودگی هوا اعمال می شود و تاکنون با همکاری شهروندان هیچگونه جریمه ای با این عنوان انجام نشده است.

اعمال طرح زوج و فرد از در منازل در شرایط اضطرار آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه اعمال «طرح زوج و فرد از در منازل» در روزهای بحرانی آلودگی هوا اعمال می‌شود و به اطلاع عموم هم رسانده خواهد شد اظهار داشت: چند سالی می‌شود که طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و رینگ اول برای ممانعت از تشدید آلاینده‌های هوا اعمال می‌شود؛ اما اعمال «طرح زوج و فرد از در منازل» در شورای ترافیک استان اصفهان به تصویب رسید و در شرایط اضطرار آلودگی هوا در کلان شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه «طرح زوج و فرد از در منازل» مربوط به شرایط عادی و تمام ایام سال نیست و در شرایط اضطرار آلودگی هوا، که ممکن است به یک ماه در سال محدود شود، اجرا خواهد شد افزود: تا چند روز آینده شهرداری اصفهان موظف شده است تا در ورودی‌های شهر و مکان‌های جانمایی شده دوربین‌هایی را نصب کند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا «طرح زوج و فرد از در منازل» با جدیت دنبال شود تا با محدود کردن تردد خودروها در شهر سلامتی شهروندان در هوای آلوده کمتر به خطر بیفتد.

    رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اعلام اینکه طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و رینگ اول در حال اجراست و با بی اطلاعی، شهروندان با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد تصریح کرد: توجه به طرح زوج و فرد و در نهایت در شرایط اضطرار آلودگی هوا با اعلام «طرح زوج و فرد از در منازل» می‌توان از تشدید آلودگی هوا ممانعت به عمل آورد.

    همکاری شهروندان در روزهای بحرانی آلودگی هوا و نبود جریمه در طرح زوج و فرد از در منازل

    وی افزود: خوشبختانه تاکنون در روزهایی که با بحران آلودگی هوا مواجه بودیم شهروندان همکاری کردند و کمتر از خودروهای تک سرنشین استفاده کردند و همین موجب شد که تاکنون هیچ گونه اعمال قانون در این طرح نداشته باشیم.

    محمدی با تاکید بر اینکه اجرای طرح زوج و فرد در کلان شهر اصفهان منوط به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است گفت: طرح زوج و فرد مشمول وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی‌ها نمی‌شود؛ اما ناوگان عمومی نباید آلایندگی به محیط تزریق کند؛ وسایل حمل و نقل عمومی باید معاینه فنی و سلامت ایمنی داشته باشند و دودزا هم نباشند.

    در آینده نزدیک برای تردد موتورسیکلت‌ها هم چاره‌ای اندیشیده می‌شود

    وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها علاوه بر تولید آلاینده جوی، آلودگی صوتی هم ایجاد می‌کنند ابراز داشت: در آینده نزدیک با به کارگیری دوربین و ابزارهای مناسب نظارت بیشتری بر موتورسیکلت‌ها خواهیم داشت و اقدامات موثرتری برای آن برنامه ریزی خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه سهم کارخانه‌ها و حتی خودروهای صفرکیلومتر هم در آلودگی هوا بی تأثیر نیست اظهار داشت: در کلان شهر اصفهان بالغ بر 220 دوربین، «طرح زوج و فرد از در منازل» را نظارت خواهند کرد و به زودی بر تعداد آنها هم افزوده می‌شود و به استثنای بزرگراه‌ها، با همین تعداد دوربین می‌توان تردد خودروها را در شرایط اضطرار آلودگی هوا کنترل و نظارت کرد.

    وی افزود: در «طرح زوج و فرد از در منازل» فرد صاحب چند خودرو که هر روز با یک خودرو دارای پلاک زوج یا فرد در حال تردد در شهر است بررسی نمی‌شود و ضرورتی هم ندارد؛ مهم این است در شرایط اضطرار آلاینده‌های جوی تعداد خودروهایی که در سطح شهر تردد می‌کنند به نصف کاهش یابد.

    سرهنگ محمدی با تاکید بر دسترسی ارزان و به هنگام وسایل نقلیه عمومی به شهروندان گفت: توصیه می‌شود شهروندان در شرایط پایداری جوی که آلودگی هوا پدیدار می‌شود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و دوچرخه جایگزین مناسبی برای خودروهای تک سرنشین و موتورسیکلت است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو