فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات

عصرخودرو: با توجه به اینکه بنتلی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ برای تمام محصولات خود نسخه‌ای الکتریکی‌شده ارائه کند، احتمالاً طی سال‌های آینده نسخهٔ هیبریدی فلاینگ اسپار هم به بازار خواهد آمد.

بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات
  • بررسی فنی خودرو بنتلی فلاینگ اسپار + مشخصات

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عجیب است که این روز‌ها با بودجهٔ 50 هزار پوندی می‌توان خودروی کاملی خرید که برای استفاده‌های مختلف مناسب است، اما اگر چهار برابر بیشتر هزینه کنیم، بیشتر گزینه‌ها آن‌قدر روی یک جنبه متمرکز شده‌اند که سایر موارد به خطر می‌افتند.

می‌توان یک لیموزین لوکس خرید که بسیار راحت است، اما در جاده‌های پیچ‌درپیچ نمی‌تواند چندان خوب عمل کند. با این مبلغ می‌توان یک سوپراسپرت هم خریداری کرد که قطعاً لبخند را بر چهرهٔ راننده می‌نشاند، اما رانندگی روزانه با آن راحت نیست. دراین‌بین، اما شاید بنتلی فلاینگ اسپار یک استثنای نادر باشد، زیرا این یک سوپر سدان با حداکثر سرعت 333 کیلومتر بر ساعت است که هیجان و راحتی را به‌اندازهٔ مساوی ارائه می‌کند. حال سومین نسل دوران مدرن فلاینگ اسپار به بازار آمده که نسبت به مدل قبلی یک قدم بزرگ به سمت جلو برداشته است.
مشخصات ظاهری

بررسی را با طراحی بیرونی آغاز می‌کنیم که البته آشنا است، اما فلاینگ اسپار قدیمی را به چیزی با سطح جدیدی از زیبایی و ظرافت تبدیل کرده است و نسل جدید درکل باابهت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین خطوط برجسته در طرفین به‌اضافهٔ افزایش 130 میلی‌متری فاصلهٔ محوری، به نمای عضلانی خودرو افزوده است.

به جزئیات که توجه می‌کنیم، چراغ‌های جلوی LED جواهر مانند فلاینگ اسپار خیره‌کننده به نظر می‌رسند درحالی‌که در چراغ‌های عقب هم امضای B شکل بنتلی کار شده است. نشان B پرندهٔ جمع شوندهٔ جدید نیز کاپوت را تزئین کرده که در صورت تمایل می‌توان 23 کریستال پَر شکل را برای بال‌های آن سفارش داد. زیر گلگیر‌های خودرو به‌صورت استاندارد رینگ‌های 21 اینچی قرار گرفته‌اند و درحالی‌که نمونه‌های 22 اینچی هم قابل سفارش است.
مشخصات داخلی

در داخل خودرو نیز همه‌چیز آشنا به نظر می‌رسد. در اینجا غیر از کنسول مرکزی جدید و دریچه‌های تهویه، طراحی داشبورد مستقیماً از کانتیننتال گرفته شده است. البته این هرگز چیز بدی نیست، زیرا کانتیننتال یکی از بهترین کابین‌ها را در بین همهٔ خودرو‌های جدید بازار دارد. دسته‌های کرومی مسدودکنندهٔ دریچه‌های تهویه ظریف به نظر می‌رسند، اما درعین‌حال مستحکم احساس می‌شوند درحالی‌که دوخت سه‌بعدی چرم‌ها نیز حس توجه به جزئیات را تقویت می‌کند.

مثل کانتیننتال در اینجا هم صفحه‌نمایش لمسی 12.3 اینچی خودرو روی پانل چرخانی قرار گرفته است که می‌تواند با چرخش، بجای این نمایشگر، سه نشانگر آنالوگ شامل دماسنج، قطب‌نما و کرنومتر و یا پانلی با روکش چوبی را نشان دهد. اگر یک انتقاد جزئی به کابین فلاینگ اسپار جدید وجود وارد باشد این است که صفحه آمپر دیجیتالی قابل تنظیم آن به‌اندازهٔ نمونه‌های مشابه در برند‌های دیگر جذاب به نظر نمی‌رسد.
با حرکت به عقب کابین، صندلی‌هایی با راحتی شکوهمندانه و قابلیت تنظیم برقی جلب‌توجه می‌کنند که به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب دسترسی دارند. بدین منظور یک نمایشگر لمسی کوچک در نظر گرفته شده است که برای سرنشینان عقب امکان کنترل تنظیمات سیستم تهویه، نظارت بر سرعت راننده و بیرون آوردن یا جمع‌کردن B پرندهٔ روی کاپوت را فراهم می‌کند. علاوه بر این، امکان اضافه کردن دو تبلت اندروید به پشتی صندلی‌های جلو هم وجود دارد تا سرنشینان عقب بتوانند به وب‌سایت‌ها، فیلم‌ها و موسیقی دسترسی داشته باشند.

پس از فشردن دکمهٔ استارت، فهمیدن اینکه موتور روشن شده بسیار سخت است، زیرا پیشرانه واقعاً ساکت است و این ویژگی حتی در سرعت‌های بالا هم ادامه پیدا می‌کند. به همین دلیل، در سرعت‌های بزرگراهی تنها صدایی که در کابین به گوش می‌رسد صدای فن تهویه در صندلی‌ها است.

همچنین علیرغم اینکه لاستیک‌های عقب 315 میلی‌متر عرض دارند، سروصدای جاده هم بسیار کم شنیده می‌شود. راحتی سواری فلاینگ اسپار از طریق سیستم تعلیق بادی سه حالته و همین‌طور سیستم کنترل پویایی سواری بنتلی کنترل می‌شود که دومی شامل یک آنتی‌رول بار فعال می‌شود که هنگام پیچیدن سطح بدنه را حفظ می‌کند. در حالت راحت نیز فلاینگ اسپار تقریباً تمام مشکلات و نواقص مسیر را دفع می‌کند.با چرخاندن انتخاب‌گر دوار روی کنسول به سمت حالت اسپرت، بدنه کمی تکان می‌خورد، اما این موجب می‌شود بتواند با فلاینگ اسپار به‌گونه‌ای پیچ‌ها را طی کرد که هیچ لیموزین دو و نیم تنی دیگری نمی‌تواند. بهترین حالت رانندگی در این ماشین، اما حالت بنتلی است که تعادلی عالی بین حالات اسپرت و راحت برقرار می‌کند.

سیستم فرمان گیری چهارچرخ برای اولین بار در بنتلی، برای نسل جدید فلاینگ اسپار ارائه شده که به پوشاندن حداقل بخشی از وزن در سرعت‌های بالا و همین‌طور طول خودرو در مانور‌های سرعت‌پایین کمک می‌کند. فرمان فلاینگ اسپار، اما احساس زیادی ندارد، ولی وزن و پاسخگویی لذت‌بخش آن برای چنین خودرویی مناسب به نظر می‌رسد.
به لطف جابجایی محور جلو، فلاینگ اسپار جدید بسیار بهتر از نسل قبلی می‌پیچد، زیرا پیشرانه هم‌اکنون بیشتر پشت چرخ‌های جلو قرار گرفته است. علاوه بر این، سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور نیز به این موضوع کمک کرده است، زیرا برخلاف نسل قبلی که تقسیم قدرت در آن 60 به 40 بین محور‌های عقب و جلو بود، سامانهٔ جدید فقط در هنگام تشخیص لغزش نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. زیر کاپوت این سدان فوق لوکس، اما همچنان همان نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربوی آشنای بنتلی قرار دارد که البته حالا 630 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که دومی از دور تنها 1,350 rpm در دسترس قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

با تخته کردن گاز، پیشرانه که تا پیش‌ازاین ساکت بود حالا غرش خوش‌آهنگی را ساطع می‌کند که چیزی بین صدای تیز موتور‌های فراری و صدای بم V12 آستون‌مارتین است. هرچند در آغاز حرکت کمی تأخیر توربو احساس می‌شود، اما فلاینگ اسپار ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کاملاً غیرقابل‌باور است.در همین حال، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در حالت دستی با سرعت کافی پاسخ می‌دهد و در حالت اتوماتیک تعویض دنده‌های آن تقریباً غیرقابل احساس است. هرچند فعلاً موتور W12 تنها گزینه برای فلاینگ اسپار است، اما بعداً یک موتور V8 هم به آن اضافه خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به اینکه بنتلی قصد دارد تا پایان سال 2022 برای تمام محصولات خود نسخه‌ای الکتریکی‌شده ارائه کند، احتمالاً طی سال‌های آینده نسخهٔ هیبریدی فلاینگ اسپار هم به بازار خواهد آمد.

در پایان، آیا نسل جدید فلاینگ اسپار ارزش دارد که آن‌را نسبت به رقبا ترجیح دهیم؟ کاملاً. رولزرویس گوست فقط در پالایش بر بنتلی برتری دارد، اما فلاینگ اسپار خودروی جذاب‌تری برای رانندگی است.

مرسدس-مایباخ S600 را هم می‌توان به‌عنوان رقیبی برای این سدان بنتلی در نظر گرفت، اما این سدان فوق لوکس آلمانی هم نمی‌تواند حسی مثل فلاینگ اسپار را ارائه کند؛ بنابراین، اگر یک خودروی گران‌قیمت همه‌کاره در بازار وجود داشته باشد، آن بنتلی فلاینگ اسپار است. این خودرویی است که در یک لحظه بسیار راحت و پالایش‌شده است، اما در همان حال می‌تواند هیجان‌انگیز و فوق‌العاده سریع باشد. زیبایی بیرونی خیره‌کننده، قابلیت سفارشی‌سازی بی‌پایان تریم‌های داخلی و کابین جادار سرگرم‌کننده از ویژگی‌های برجستهٔ این سدان لوکس بریتانیایی هستند و چیزی نیست که نسل جدید بنتلی کانتیننتال در آن عالی نباشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو