فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۱۰ درصدی سرعت ۴۰ درصد از آسیب تصادفات می‌کاهد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در صورت کاهش پنج تا ۱۰ درصدی میانگین سرعت در جاده‌ها احتمال آسیب‌های ناشی از تصادفات حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش ۱۰ درصدی سرعت ۴۰ درصد از آسیب تصادفات می‌کاهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، جواد هدایتی روز دوشنبه در نشستی با عنوان "ارائه الگوی راه ایمن با تمرکز بر مدیریت سرعت به منظور تحقق ایمنی پایدار در جاده‌های خراسان رضوی" در مشهد افزود: در همه تصادفات، سرعت یا عامل اصلی است یا عامل تشدید کننده که به صورت تصاعدی در شدت خسارات نقش دارد.

    وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده در تصادف وسیله نقلیه با عابر پیاده اگر سرعت خودرو حدود 30 کیلومتر در ساعت باشد احتمال مرگ عابر پنج درصد است که در سرعت 80 کیلومتر در ساعت این احتمال به حدود 100 درصد می‌رسد.

    وی گفت: با توجه به توانمندی‌های خراسان رضوی در حوزه ایمنی، این استان هم از نظر توانمندی‌های مدیریتی و هم کارشناسی یکی از استان‌های پیشرو در این عرصه است.

    هدایتی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی، باید به سوی کارهای کم هزینه رفت و مدیریت سرعت یکی از موضوعات دارای این ویژگی است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امیدوارم خروجی این نشست موجب کاهش قابل توجه کشته شدگان سفرهای نوروزی در سال 99 شود.

    ابراهیم نصری افزود: ما وظیفه داریم به عنوان متولی جاده‌های استان، بستر امن برای تردد مردم در این جاده‌ها فراهم کنیم.

    معاون دفتر ایمنی حمل و نقل و دبیرخانه کمیسیون ملی ایمنی راه‌های کشور نیز گفت: خراسان رضوی یکی از سه استان انتخاب شده برای پیاده سازی آزمایشی طرح کاهش سرعت در جاده‌های کشور است.

    هرمز ذاکری افزود: در این نشست به برنامه‌ریزی برای اجرای آزمایشی این طرح پرداخته شد تا خراسان رضوی نیز در کنار استان‌های اصفهان و مرکزی به اجرای آزمایشی آن بپیوندد.

    فرمانده پلیس راه خراسان رضوی هم گفت: این استان را می‌توان مهمترین استان کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مسافر دانست و همین امر موجب وجود تلفات قابل توجه این استان در جاده شده است.

    سرهنگ هادی امیدوار با اشاره به روند کاهش تلفات جاده‌ای استان در سال‌های گذشته افزود: تلفات جاده‌ای استان از  هزار و 145 نفر در پایان سال 1389 به 715 نفر در پایان سال 1397 رسیده که حدود 500 نفر کاهش دارد.

    وی ادامه داد: امسال نتوانستیم این روند را ادامه دهیم و تا پایان آذر ماه حدود 107 نفر افزایش تلفات نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که دلیل عمده آن، کاهش بخشی از سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای به دلایلی از قبیل آسیب، تخریب و سرقت بوده است.

    سرهنگ امیدوار گفت: در برخی جاده‌ها که اقدامات فیزیکی برای آرام سازی تردد انجام دادیم این طرح نتایج خوبی داشته است.

    مهدی حسینی، دبیر شورای هماهنگی حمل‌ و نقل و ترافیک خراسان رضوی نیز گفت: براساس آمارها 55 تا 70 درصد سوانح رانندگی ناشی از رفتار رانندگان است که این امر گویای اهمیت پرداختن به این قبیل موضوعات است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو