فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار عنوان کرد:

اراک رکورددار تعداد متوفیان تصادفات درون شهری استان مرکزی

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بر اساس آمار ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۵۵ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری استان مربوط به شهرستان اراک است که از این میزان در حدود ۷۸ درصد به عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت برمی گردد.

اراک رکورددار تعداد متوفیان تصادفات درون شهری استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهدی زندیه وکیلی امروز یکشنبه در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان مرکزی، اظهار کرد: تا به امروز در حدود 51 درصد از مجموع متوفیان ناشی از سوانح جاده ای برون استانی به شهرستان های ساوه و زرندیه تعلق دارند و وجود چنین آماری لزوم توجه هرچه بیشتر به این دو شهرستان را به خوبی مشخص می کند.

    وی از کاهش سه درصدی فوتی های تصادفات استان در 9 ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس این آمار استان مرکزی در رتبه نهم کشور قرار دارد، بدین معنی که 8 استان دیگر کشور در کاهش آمار سوانح جاده ای خود موفق تر از استان مرکزی عمل کرده اند. متاسفانه بر اساس آمار در حدود 60 درصد از مجروحین ناشی از سوانح جاده ای برون شهری پس از انتقال به بیمارستان ها فوت می کنند و نزدیک به 40 درصد نیز در صحنه حادثه جان خود را از دست می دهند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه 55 درصد از متوفیان تصادفات درون شهری سطح استان مربوط به شهرستان اراک است، بیان کرد: از این میزان حدود 78 درصد به عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت برمی گردد که با کنترل و تدبیر در این مورد، می توان بخش قابل توجهی از آمار متوفیان تصادفات درون شهری را کاهش داد. ساوه بعد از اراک، 28 درصد از فوتی ها را به خود اختصاص می دهد که در این شهرستان نیز 67 درصد کل متوفیان از عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت بوده اند.

    زندیه وکیلی خاطر نشان کرد: بیشترین افراد در محورهای جدید و قدیم ساوه به همدان، ساوه به تهران و ساوه به سلفچگان جان خود را از دست داده اند که در این میان سهم محور جنوبی آزادراه ساوه به همدان بیشتر از بقیه موارد بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط