فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروهای الکتریکی پرفروش نروژ در سال ۲۰۱۹

عصر خودرو- به تازگی فهرستی از خودروهای الکتریکی پرفروش بازار نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد تسلا۳، فولکس واگن ای گلف و نیسان لیف توانسته‌اند عنوان پرفروش ترین خودروهای پاک در این بازار را به خود اختصاص دهند.

بهترین خودروهای الکتریکی پرفروش نروژ در سال ۲۰۱۹
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند.

    در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

    بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، تسلا مدل 3 موفق شده است عنوان نخست در جدول خودروهای پرفروش نروژ در سال 2019 میلادی را به خود اختصاص داده است.

    تسلا مدل 3 که همواره یکی از محبوب ترین خودروهای تمام الکتریکی، لوکس و قدرتمند در جهان معرفی و شناخته شده است، در بازه زمانی ژانویه تا دسامبر سال 2019 میلادی توانسته است میزان فروش خود را به 15 هزار و 683 دستگاه در نروژ برساند. 

    فولکس واگن ای-گلف و نیسان لیف نیز به ترتیب با کسب مقام سوم و چهارم در این فهرست رده بندی توانسته‌اند 9195 دستگاه و 6127 دستگاه در نروژ به فروش برسانند.

    از دیگر مدل خودروهای برقی پرطرفدار و پرفروش در این کشور می توان به آئودی ای-ترون (Audi E-Tron) ، بی ام و آی3 (BMW i3)، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV) ، هیوندای کونا تمام الکتریکی (Hyundai Kona EV)، جگوار آی پیس (Jaguar i-Pace)، هیوندای آیونیک الکتریکی (Hyundai Ioniq EV)، ولوو ایکس سی 60 پلاگین هیبریدی (Volvo XC60 PHEV)، رنو زوئی (Renault Zoe)، تسلا مدل ایکس (Tesla X)، ولوو اس وی 60 تی8 (Volvo SV60 T8)، بی ام و 225 ایکس ای (BMW 225 XE) پلاگین هیبریدی، ولوو ایکس سی 90 تی8 پلاگین هیبریدی (Volvo XC90 T8 PHEV) ، اوپل آمپرا ای (Opel Ampera E)، مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی (MINI Countryman PHEV) فولکس واگن ای آپ (Volkswagen E Up) اشاره کرد.

    نمودار زیر به ترتیب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی فروخته شده در نروژ را در سال 2019 میلادی نشان می‌دهد:

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو