فونیکسریمکسبهتام

امدادرسانی هلال‌احمر به مسافران زمستانی در ٣۵ محور کوهستانی ۱۳ استان

عصر خودرو-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش امدادرسانی در برف و کولاک ۴٨ ساعت گذشته گفت: امدادگران هلال‌احمر در ٣۵ محور کوهستانی ۱۳ استان خدمات امدادی لازم را به هزار و ۹۰۵ نفر از مسافران زمستانی ارائه کرده‌اند.

امدادرسانی هلال‌احمر به مسافران زمستانی در ٣۵ محور کوهستانی ۱۳ استان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی سلیمی  با بیان اینکه 13 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد متاثر از برف و کولاک 48 ساعت گذشته بوده است، افزود: امدادگران در این مدت پنج نفر از متاثران از برف و کولاک را به مناطق امن منتقل کرده و به 91 نفر از مسافران زمستانی خدمات اسکان اضطراری ارائه کردند.

    وی با اشاره به به کارگیری 37 تیم امدادی شامل 186 امدادگر و نجاتگر، گفت: 115 خودرو از برف رهاسازی و 20 تخته پتو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شد.

    رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در اجرای طرح ملی امداد زمستانه دو هزار و 813 خودروی امدادی به همراه 602 دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و 24 فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار خواهند داشت.

    سلیمی از حضور پنج هزار و 113 (نفر در روز) امدادگر و نجات‌گر عملیاتی در طرح ملی امداد زمستانی هلال احمر در سراسر کشور خبر داد و گفت: این نیروهای عملیاتی با بهره گیری از هزار و 246 پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ارائه خدمات امدادی از جمله کمک به در راه ماندگان و افراد گرفتار در شرایط جوی برف و یخبندان و ارائه کمک های اولیه، اسکان و تغذیه اضطراری به آسیب دیدگان احتمالی انواع حوادث و سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی و سوانح غیر مترقبه در شرایط نا پایدار و بحرانی در فصل زمستان می پردازند.

    وی با بیان اینکه در اجرای طرح ملی امداد زمستانه 2 هزار و 813 خودروی امدادی به همراه 602 دستگاه موتور آمبولانس و امدادی و 24 فروند بالگرد حضوری فعال و تاثیر گذار دارند، افزود: در زمان حاضر گردنه های برفگیر و خطرناک در کشور شناسایی شده که چندین پایگاه امداد و نجات در این مناطق برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان و متاثرین ایجاد شده و به منظور انجام سریع و موفق عملیات در مناطق برف گیر و گردنه های کوهستانی امسال خودروهای چند منظوره ویژه ای در گردنه های برفگیر و مسیرهای خطرناک مستقر شده اند.

    این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر از عموم مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط