فونیکسریمکسبهتام

ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت

۱۰۰۰ خودرو در محور فومن-سراوان گرفتار شدند

عصر خودرو- مقام مسئول راهداری از ایجاد ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت خبر داد و با اشاره به این‌که حدود ۱۰۰۰ خودرو در محور فومن-سراوان گرفتار برف شده‌اند، گفت: به زودی این محورها بازگشایی می شود.

ترافیک ۱۰ کیلومتری در ورودی رشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، رضا اکبری  با اشاره به انسداد بخشی از آزادراه قزوین-رشت به دلیل بارش سنگین برف، اظهار کرد:‌ فعالیت سامانه بارشی که از دیروز شدت افزایش یافته و به سمت شمال، شمال غرب و مرکز بارش‌ها بیشتر بوده است.

    وی با بیان این‌که این سامانه استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و قزوین را بیش از همه استان‌ها درگیر کرده است، ادامه داد: تا سحر امروز هیچ مشکلی به لحاظ تردد وسایل نقلیه در محور مواصلاتی نداشته‌ایم و راهدارن در محورها حضور داشتند.

    وی با یادآوری این‌که تمام مدیران ستادی در قرارگاه مرکزی راهداری کشور حضور دارند، تصریح کرد: جانشین فرمانده پلیس راه کشور نیز در اینجا حضور داشت و تا ساعت 5 صبح تردد در تمام محورهای مواصلاتی کشور روان بود.

    وی گفت: این در حالی بود که از ساعت 5 صبح امروز به دلیل ترافیک در ورودی رشت از سمت آزادراه پس زد و ظاهرا به دلیلی خودروهای به سمت رشت وارد شهر نشدند.

    معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری با اشاره به بارش حجم زیاد برف زیاد و تشکیل صف خودرو در آزادراه قزوین-رشت، ادامه داد: به همین دلیل هم‌اکنون حدود 10  کیلومتر از سمت آزادراه قزوین-رشت گرفتار برف است.

    اکبری بیان کرد:‌ ساعت 5 صبح برف نسبتا کم سابقه و شدید بارید به طوریکه در مدت یک ساعت یک متر برف بایده است.

    وی با اشاره به این‌که در محور فومن-سراوان شاهد انباشت خودرو هستیم و  خودرهای راهداری فراوانی در این محور داریم که متاسفانه لابلای خودروها گرفتار شده‌اند، اضافه کرد: در محدوده امازاده هاشم (عوارضی قزوین-رشت) به دلیل ورودی عوارضی سرعت خودروها کاهش یافته و با توجه به این‌که هیچکدام از خودروها زنجیر چرخ نداشتند با یک توقف و انسداد ترافیکی مواجه شده‌ایم.

    وی گفت: ساعاتی پیش یک اکیپ راهداری از سمت قزوین به این محل اعزام شده ککه با توجه به تصاویر دوربین‌ها در حال پاکسازی مسیر به سمت عوارضی هستند و تا ساعاتی دیگر این کار به پایان می‌ررسد.

    وی افزود: بعد از امام زاده هاشم به سمت رشت همکاران راهداری در حال برداشتن نیوجرسی‌ بتنی بین بزرگراه هستند تا  خودروهای گرفتار در برف بتوانند دور زده و برگردند.

    وی با تاکید بر این‌که در حال رصد شرایط هستیم، اظهار کرد:‌ تعدادی از مدیران در مرکز مدیریت راه‌های گیلان مستقر بوده و تمام اعضای قرارگاه مرکزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی کشور هم در مرکز در تهران مستقر هستند.

    وی با اشاره به این‌که با تعدادی از هموطنان و رانندگان گرفتار در محور فومن-سراوان و مسئولان راهداری و اپراتورهای ماشین آلات ارتباط مستقیم و مستمر داریم، گفت: تماس تلفنی با سامانه 141 ما از این محور خیلی زیاد شده و حدود 5 کیلومتر تراکم وسیله نقلیه در این محدوده داریم که حدود 1000 وسیله نقلیه گرفتار شده‌اند.

    مقام مسئول سازمان راهداری تصریح کرد: ایدر محدوده امام زاده هاشم تا رشت، آزادراه تعداد زیادی دسترسی دارد، همه اینها باعث شده حجم تردد زیادی در این محور انباشته شود.

    اکبری با اعلام این‌که اولین ماشین آلات راهداری که به سروان برسند  بلافاصله به فومن اعزام می‌شوند، گفت:‌مدیریت راه های گیلان به هموطنان پیشنهاد داده‌اند چنانچه در یک محدوده مسکونی یا روستا درگیر برف شده‌اند بهترین کار این است که فعلا و برای کوتاه مدت خودرو رها کنند و به روستاها پناه ببرند.

    وی تاکید کرد:‌به زودی همکاران راهداری این محور راه بازگشایی خواهند کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو