فونیکسریمکسبهتام

اگر دولت بخواهد نسل موتورهای بنزینی طی ۲ سال منقرض و "موتورهای برقی" جایگزین می‌شود

عصر خودرو- رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت گفت: تنها راه توسعه استفاده از موتور سیکلت‌های برقی، حمایت دولت است که بدین ترتیب، طی ۲ سال نسل موتورهای بنزینی منقرض می‌شود و به همین راحتی می‌توان گره از کار توسعه موتورسیکلت‌های برقی در کشور باز کرد.

اگر دولت بخواهد نسل موتورهای بنزینی طی ۲ سال منقرض و "موتورهای برقی" جایگزین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، ابوالفضل حجازی  درباره وضعیت تولید و فروش موتورسیکلت‌های برقی اظهار کرد: وضعیت این حوزه بهتر نشده، سرمایه تولیدکنندگان به یک چهارم و قدرت خرید مردم کاهش یافته به همین دلیل تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز 80 درصد کاهش یافته است.

    وی افزود: متأسفانه توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان به‌شدت از بین رفته و قیمت موتورهای برقی نیز افزایش یافته است به عنوان مثال موتوری که قبلاً 3 تا 4 میلیون قیمت داشت اکنون بین 8 تا 16 میلیون است علاوه بر این باتری این موتورها نیز گران و عمرشان محدود است به عنوان مثال اگر باتری موتور برقی از تاریخ تولید طی شش ماه استفاده نشود، عمرش کاهش پیدا می‌کند.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت با اشاره به اینکه باتری موتورسیکلت‌های برقی 3 تا 5 میلیون تومان قیمت دارد، تصریح کرد: به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان زیان کرده‌اند چرا‌ که کالایی که وارد کرده‌اند 6 ماه در گمرک مانده، دو ماه در حمل بوده و به دلیل اینکه تقاضا برای خرید آنها کم است، باتری‌ها از بین رفته‌اند؛ باتری گوشت نیست که بتوان آن را در یخچال نگهداری کرد!

    حجازی با اشاره به اینکه متأسفانه موتورسیکلت را لوازم سرمایه‌ای حساب نمی‌کنند، گفت: اکثر کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی بین 500 تا 2 هزار موتور برقی دارند اما متأسفانه سرمایه آنها به یک سوم کاهش یافته و افرادی که آنها را خریداری کرده‌اند، گرفتار مسئله باتری شده‌اند.

    وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت پرداخت یارانه نبوده و نیست اما حمایت دولت هم باعث رونق تولید و هم باعث قرار گرفتن موتورهای برقی در چرخه مصرف می‌شود و بدین ترتیب به‌صورت اتوماتیک، موتورهای فرسوده از چرخه خارج می‌شوند؛ تنها راه تحقق این امر این است که در بودجه، سرفصلی در نظر گرفته شود که براساس آن بانک‌ها موظف باشند تسهیلاتی برای خرید موتورهای برقی درنظر بگیرند و دولت نیز سود وجه پرداختی بانک‌ها را کاهش دهد؛ بدین ترتیب طی دو سال نسل موتورهای بنزینی منقرض می‌شود و به همین راحتی می‌توان گره از کار توسعه موتورسیکلت‌های برقی باز کرد.

    رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت یادآور شد: اگر تمام کارهای اقتصادی کشور دست متخصصین قرار گیرد و همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند، نگاهمان به تولید داخلی باشد در شرایط اقتصادی بسیار بهتری قرار می‌گیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو