فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

قصور خودروسازان در اجرای قانون هوای پاک به قیمت جان مردم تمام می‌شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بی‌توجهی خودروسازان در ارتقای خودروهای تولیدشده به استاندارد یورو ۵ بر اساس قانون هوای پاک را عامل تهدیدکننده سلامت مردم دانست.

قصور خودروسازان در اجرای قانون هوای پاک به قیمت جان مردم تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، عباسعلی پوربافرانی  در مورد انتشار اخباری مبنی بر اینکه خودروسازان برغم مهلت یک ماهه‌ای که برای ارتقای خودروهای خود به استاندارد یورو 5 بر اساس قانون هوای پاک دارند، در پی دور زدن قانون هستند، گفت: بسیاری از قوانین در حوزه محیط زیست یا مسکوت مانده و یا اجرا نشده است و در دستگاه‌های اجرایی هم روش‌هایی وجود دارد که از طریق آنها قانون را در این حوزه دور می‌زنند.

    عدم اجرای قانون هوای پاک با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد

    نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش عدم اجرای قانون هوای پاک در ایجاد هزینه برای حوزه سلامت، ادامه داد: عدم اجرای قانون هوای پاک به این دلیل که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد، خساراتی را ایجاد می‌کند که به قیمت جان شهروندان تمام می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون لازم است برای اجرای قانون هوای پاک چه در مورد خودروسازان و چه سایر بخش‌های مرتبط هم مجلس از حیث نظارت و هم دولت به طور جدی ورود پیدا کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در این فرصتی که برای اجرای قانون هوای پاک وجود دارد حتی اگر یک بند از آن نیز اجرا شود، می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری‌ها داشته باشد.

    گزارش کمیسیون صنایع و معادن از قصور خودروسازان

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هر گونه تاخیر در اجرای قانون هوای پاک به طور قطع سلامت مردم را تهدید کرده و هزینه سنگینی را هم به حوزه سلامت تحمیل خواهد کرد، تاکید کرد: هر قانونی که به تصویب می‌رسد باید زمینه اجرای آن نیز فراهم شود، بنابراین اگر بستر لازم برای اجرای قانون هوای پاک فراهم شده است به طور قطع خودروسازان قصور کرده‌اند، ضمن اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس این مورد را بررسی کرده و گزارش حاصل از نظارت خود را تهیه کرده است که مشخص می‌کند هر کدام از دستگاه‌ها و خودروسازان چه اندازه در عدم اجرای این قانون مقصر هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو