فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل تسلا وحشت از کرونا را بی معنی خواند

عصر خودرو- ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در توییتی عنوان کرده که هراس از ویروس کرونا بی معنی و گنگ است و این اظهار نظر نیز اینگونه تعبیر می شود که نباید کرونا را جدی گرفت. اما بسیاری از کاربران توییتر و برخی از دنبال کنندگان ماسک از وی عصبانی شده اند. آنها می گویند ماسک حق ندارد کرونا را عادی جلوه دهد ، در حالی که برخی دیگر می گویند او به وحشت عمومی و اضطراب نقد دارد، نه به ماهیت کرونا و جدی بودن این بیماری.

مدیرعامل تسلا وحشت از کرونا را بی معنی خواند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از انتخاب، ایلان ماسک همیشه به خاطر توئیتهای جنجالی خود مشهور است ، اما توییتی که او بعد از ظهر جمعه ارسال کرد ، نظرات بسیاری را به خود جلب کرد. ماسک ، مدیرعامل  اسپیس ایکس و تسلا ، پیام خود را با پنج کلمه مختصر تحویل داد: "وحشت از کرونا گنگ(بی معنی) است".

    در عرض چند ثانیه ، توییت ماسک بازتوییت شد و هزاران پاسخ تند و آتشین گرفت. درکمتر از دو ساعت از ارسال آن ، این پیام بیش از 65،700 بار بازخوانی شده و 300،000 بار پسندیده شد. این یک واکنش خیره کننده و باور نکردنی است که حتی برای شخصیت مشهوری مثل ماسک تازگی دارد. این واکنش اجتماعی نشان می دهد که مردم از رفتار ماسک ناراحتند. چر که حس می کنند او خطرات احتمالی کرونا را پایین تر از حد واقعی ارزیابی می کند. گرچه  دیگران از او دفاع می کردند و می گفتند وی از نگرانی درباره ویروس صحبت می کند ، نه خود ویروس.

    البته مایک به توییت های جنجالی عادت دارد و پیش از این حتی برای توییت هنای خود جریمه نقدی گرفته است(گرچه بعید است توییت فعلی جریمه ای داشته باشد). کرونا یا . COVID-19 ، ناشی از ویروس کرونا ، از زمان شیوع اولیه در چین در ماه دسامبر به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است و اکنون راه خود را به همه قاره ها باز کرده است. سازمان بهداشت جهانی COVID-19 را " موقعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین المللی" اعلام کرده است.

    ماسک تا این لحظه درباره توییت خود و علائم "وحشت" که گنگ قلمداد می کرد ، توضیحی نداده است.بروس فنتون ، استراتژیست اقتصادی ، نوشت: "ایلان این توییت خوبی نیست. مردم هنوز اقدامات صحیحی را انجام نمی دهند. شما مرد اهل علمی هستید. آیا می توانم با بعضی از دانشمندان تماس بگیرم تا بتوانند نظر شما را تغییر دهند؟"

    یک کاربر دیگر نوشت:" یک کشته، ده کشته، هزار کشته، چند نفر باید بمیرند تا ما بترسیم؟!" . یک کاربر دیگر منافع ماسک را در این توییت دخیل دانست و نوشت : "من کاملاً شگفت زده ام چون می دانم ماسک صاحب شرکتی است که کارمندان نمی توانند از خانه کار کنند ، بنابراین بعید هم نیست بخواهدد با چنین اظهار نظری، بیماری را عادی جلوه دهد."
    لینک کوتاه

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو