فونیکسریمکسبهتام

چه اقداماتی در آزادراه‌ها برای مقابله با کرونا می‌شود؟

عصر خودرو- مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با گسترش آن اقدامات متعددی در آزادراه‌های کشور به ویژه در ایستگاه‌های عوارضی انجام می‌شود که می‌توان به دریافت نکردن عوارض نقدی از مردم، ضدعفونی کردن ایستگاه‌های عوارضی و همه سطوح تماس آن و قرار دادن اقلام بهداشتی مختلف در اختیار رانندگان اشاره کرد.

چه اقداماتی در آزادراه‌ها برای مقابله با کرونا می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و بالارفتن آمار مبتلایان و جانباختگان دستگاه‌های مختلف برای مقابله با این ویروس تمهیدات مختلفی را اندیشیده‌اند.

    با وجود این‌که مسئولان وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های متولی به مردم توصیه می‌کنند که حتی‌الامکان از انجام هرگونه سفرهای غیرضرور خودداری کنند، این مسافرت‌ها کم و بیش انجام می‌شود و باید تمهیداتی در آزادراه‌ها به ویژه ایستگاه‌های عوارضی که یکی از نقاط توقف مردم است اندیشیده شود.

    محمدرضا زمانیان مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره به ایسنا گفت: براساس ابلاغیه‌های ستاد مبارزه با کرونا نه تنها هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاه‌های عوارضی گرفته نمی‌شود بلکه اعلام کردیم که دستگاه‌های پز را در عوارضی‌ها خارج از این ایستگاه‌ها و در دسترس مردم قرار دهند تا به هنگام تردد رانندگان خودشان وجه نقد را با استفاده از کارت‌خوان محاسبه و پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برای آزاد راه‌ها و به ویژه ایستگاه‌های عوارضی آن اجرایی می‌شود که می‌توان به ضدعفونی کردن این ایستگاه‌ها و دیگر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه اشاره کرد همچنین به شرکت‌های بهره‌بردار اعلام کردیم تا در همه ایستگاه‌های عوارضی اقلام بهداشتی مختلف را از جمله دستکش یک بار مصرف، دستمال کاغذی و غیره را در اختیار مردم قرار دهند تا رانندگان برای محاسبه‌ و پرداخت عوارض خود، با دست پز به صورت مستقیم تماس نداشته باشند.

    مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تاکنون هیچ گزارش مستندی مبنی بر ابتلای پرسنل و عوامل مستقر در آزادراه‌ها و ایستگاه‌های عوارضی نداشته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط