فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۳۲۲۷»

بمب کرونا در پمپ بنزین‌ها را دریابید

عصر خودرو- ویروس کرونا در کمین پمپ بنزین‌ها نشسته و آن طور که وزیر بهداشت اعلام کرده جایگاه های سوخت می‌توانند ۸۰۰۰ نفر را به این ویروس مرموز مبتلا کنند، البته برای مقابله با این موضوع برنامه هایی در نظر گرفته شده اما چندان وارد مرحله اجرا نشده است.

بمب کرونا در پمپ بنزین‌ها را دریابید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پمپ بنزین‌ها می‌توانند یکی از مکان‌های حضور کرونا ویروس جدید باشند؛ چرا که افراد زیادی در روز به آن مراجعه کرده و به نازل، پول و... دست می‌زنند که همه این‌ها می‌تواند محل تجمع ویروس کرونا باشد.

    همین موضوع موجب شد تا توجه به این مکان اهمیت زیادی از سوی نهادهای بهداشتی پیدا کند اما متاسفانه آنطور که باید شاهد رعایت نکات بهداشتی در پمپ بنزین ها نیستیم. علت این موضوع این است که تنها از سوی نهاد های بهداشتی و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به جایگاهداران ابلاغ شده که تمام جایگاه ها موظف به تجهیز مواد ضدعفونی و دستکش های یکبار مصرف هستند اما  هیچ نهادی خود را موظف به تامین وسایل بهداشتی مورد نیاز جایگاه ها نکرده است و جایگاه ها برای دسترسی به مواد ضد عفونی و دستکش های یکبار مصرف با چالش مواجه هستند.

    از سوی دیگر وزیر بهداشت اعلام کرد که باید تعداد کارکنان جایگاه ها افزایش یابد اما تا کنون برای این مساله نیز فکری نشده و جایگاه ها علاوه بر کمبود مواد ضدعفونی و دستکش های یکبار مصرف با کمبود اپراتور هم مواجه هستند موضوعی که طبق گفته های محمد عطاپور، مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی اجرای این کار این کار در کوتاه مدت  ممکن نیست.

    وی همچنین با اشاره به نبود امکانات بهداشتی در پمپ بنزین ها گفت: در حال حاضر همه جایگاه ها به این امکانات دسترسی ندارند و تنها 10 درصد جایگاه ها تجهیز شده اند و لازم است تا در این شرایط به این موضوع توجه بیشتری شود تا تمام جایگاه ها به امکانات بهداشتی مجهز شوند.

    در همین راستا فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی - در این باره به ایسنا گفت: تمامی جایگاه ها را موظف کرده ایم که  تجهیزات بهداشتی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند و خود جایگاه ها را نیز ضدعفونی کنند.

    و ی با تاکید بر اینکه اعلام کرده‌ایم که اپراتورها نهایت همکاری را داشته باشند و هزینه ای بابت ارائه خدمات از افراد دریافت نکنند، اظهار کرد:  قرار است امروز جلسه ای در خصوص چالش های موجود در پمپ بنزین ها برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شود که در این جلسه در مورد افزایش اپراتورها نیز تصمیم گیری خواهد شد.

    سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در پاسخ به این سوال که جایگاه ها از چه طریق می توانند به مواد ضدعفونی و دستکش های یک بار مصرف دسترسی پیدا کنند، گفت: قرار نیست که شرکت  ملی پخش مواد ضد عفونی را در اختیار جایگاه ها قرار دهد جایگاه ها می بایست با سازمان های بهداشت استان خود مذاکره کنند.

    کاهی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که آیا می توان از طریق یک سازمان بیرونی مواد ضدعفونی ودستکش را در اختیار جایگاه ها قرار داد، تاکید کرد: این مساله نیز یکی از چالش های موجود است که در جلسه امروز درباره آن صحبت خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو