فونیکسریمکسبهتام

شرکت‌های خودروسازی هند دستگاه‌های تنفسی تولید می‌کنند

عصر خودرو- با توجه به افزایش موارد ابتلا به «ویروس کرونا»، دولت هند از شرکت‌های خودروسازی این کشور خواسته تا برای کمک به بیماران مبتلا به این ویروس و همچنین پزشکان و پرستاران، دستگاه‌های تنفسی و ماسک صورت تولید کنند.

شرکت‌های خودروسازی هند دستگاه‌های تنفسی تولید می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، رسانه های هند،  وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که «سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند» که مسولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد، به مدت یک هفته، روزانه 90 هزار ماسک تولید خواهد کرد.

    این وزارتخانه هند همچنین اعلام کرد که هم اکنون حدود 11 هزار دستگاه تنفسی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

    وزارت بهداشت در یک پیام توییتری افزود: از شرکت‌های خودروسازی درخواست شده تا دستگاه تنفسی تولید کنند. این شرکت‌ها نیز در راستای این هدف اقدام کرده‌اند.

    دولت هند همچنین از شرکت "باهارات  الکترونیک" وابسته به وزارت دفاع این کشور خواسته است تا ظرف دو ماه آینده 30 هزار دستگاه تنفسی تولید کند.

    یک مقام در شرکت "ماهیندرا" نیز گفت: ما در مراحل پایانی مذاکرات با یک شرکت محلی در بنگلور برای تولید مشترک دستگاه تنفسی هستیم.

    شرکت خودرو سازی "تاتا" نیز با یک شرکت خصوصی تولیدکننده دستگاه تنفسی در شهر میسور وارد همکاری شده است.

    سایر شرکت‌های بزرگ خوردوسازی هند مانند "ماروتی سوزوکی" و "هیوندا" نیز برای تولید ماسک و دستگاه‌های تنفسی اقدام کرده اند.

    با توجه به یک تحقیق موسسه "بروکینگز"، هند تا پایان ماه مه به 110 تا 220 هزار دستگاه تنفسی احتیاج خواهد داشت.

    با این حال روسای شرکت‌های خودروسازی هند معتقدند که همکاری این شرکت‌ها با مراکز تولیدکننده تجهیزات پزشکی در مدت بسیار کوتاه، امری مشکل است.

    «آر سی بارگاوا» رییس شرکت «ماروتی سوزوکی» نیز گفت: دولت خواهان افزایش تولید دستگاه تنفسی است. آنها از ما خواسته‌اند تا برای تولید این دستگاه‌ها در کارخانه‌ها اقدام کنیم. زمان این همکاری بسیار کوتاه است.

    وی افزود: ما دارای تجهیزات طراحی و مهندسی این دستگاه‌ها نیستیم و شرکت‌هایی که تجهیزات پزشکی تولید می کنند باید این دانش را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم با سرعت بیشتری همکاری را ادامه دهیم.

    به گفته مقامات هندی حدود 9 شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی در هند وجود دارند و قرنطینه باعث شده تا آنها در تامین مواد خام با مشکل مواجه شوند.

    پیش از این یک دانشمند هندی یک دستگاه ارزان قیمت تنفسی در این کشور تولید کرد. شرکت "اگوا" که در هند تجهیزات پزشکی تولید می‌کند، اکنون قصد دارد این دستگاه بومی را به تولید انبوه برساند، زیرا هزینه تولید آن یک پنجم نوع خارجی می‌باشد.

    مانند هند، شرکت‌های خودروسازی در سرتاسر جهان آمادگی خود برای تولید ماسک و دستگاه‌های تنفسی را اعلام کرده‌اند.

    شرکت «فیات» ایتالیا اعلام کرد که مراحل تغییر خط تولید یکی از کارخانه‌های خود را در چین برای ساخت یک میلیون ماسک آغاز می‌کند.

    سه شرکت آمریکایی «جنرال موتورز، فورد و تسلا» هم قول داده‌اند که منابع‌شان را برای تولید این دستگاه‌ها به کار بگیرند. شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان و تیم‌های فرمول یک در بریتانیا نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

    بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هند، تاکنون یک هزار و 360 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است که از این میان 40 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو