فونیکسریمکسبهتام

بررسی دو نسل جنسیس G ۸۰ + تصاویر

عصر خودرو - اگرچه G ۸۰ از نظر میزان فروش یا حتی محبوبیت در فضای مجازی به پای رقبای تثبیت شده آلمانی نرسیده، اما در برابر خودرو‌هایی همچون کادیلاک CTS عملکرد سورپرایز کننده و خوبی داشته است.

بررسی دو نسل جنسیس G ۸۰ + تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵:۰۰
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر
  • بررسی دو نسل جنسیس G 80 + تصاویر

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان معرفی خودروی جنسیس G80 در سال 2016 (البته از نظر فنی تاریخچه این خودرو به سال 2008 و اولین نسل هیوندای جنسیس معروف بازمی گردد)، یک‌بار دیگر کره‌ای‌ها به فکر رقابت با سدان‌های میان سایزی همچون ب‌ام‌و سری 5، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 افتاده‌اند.

اگرچه G80 از نظر میزان فروش یا حتی محبوبیت در فضای مجازی به پای رقبای تثبیت شده آلمانی نرسیده، اما در برابر خودرو‌هایی همچون کادیلاک CTS، ولوو S90، لکسس GS و یا جگوار XF عملکرد سورپرایز کننده و خوبی داشته است.

 

این خودرو در سال پیش فروش 7094 دستگاهی در آمریکا داشته که بهتر از فروش 6965 دستگاهی کادیلاک CTS یا فروش 3378 دستگاهی لکسس GS بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع دلیلی برای نادیده گرفتن نسل جدید G80، 2021 وجود ندارد حتی اگر افراد بسیار معدودی انتظار به چالش کشیده شدن سه رقیب محبوب آلمانی را داشته باشند. بد نیست بدانید ب‌ام‌و سری 5 سال پیش فروش حدود 39 هزار دستگاهی در آمریکا داشته است.

 

اما ما اینجا می‌خواهیم نسل جدید و قدیم این خودروی لوکس کره‌ای را باهم مقایسه کنیم و فعلاً کار را با طراحی ظاهری انجام می‌دهیم، زیرا جنسیس دگرگونی عظیمی در نسل جدید G80 به وجود آورده است.

نسل جدید G80 هم‌اکنون از “ظرافت قهرمانانه” استفاده می‌کند. همه‌چیز از نمای جلو با جلوپنجره خاص و چراغ‌های چهارتایی گرفته تا کاپوت طویل و خط شانه گیرا تغییر کرده است.

 

در بخش عقب است که احتمالاً G80 را خودرویی فست بک خواهید دانست، زیرا بسیار شبیه چنین خودرو‌هایی شده است. البته این خودرو هنوز هم یک سدان چهار درب است و این جای تعجب دارد، زیرا بخش عقب خودرو طراحی کاربردی‌تری می‌توانست داشته باشد.

نسل پیشین G80 نمی‌تواند ما را متقاعد کند که خوش‌تیپ‌تر از نسل جدید بوده است. شاید این خودرو کمی اسپورت‌تر به نظر برسد، اما طراحی آن در مقایسه با برخی رقبای آلمانی، سوئدی یا بریتانیایی از مد افتاده به نظر می‌رسد.

با این وجود ما کاملاً مطمئن نیستیم که G80 جدید را همه دوست بدارند. این خودرو طراحی سنتی‌ای نداشته، اما هنوز مشخص نیست که این امر تأثیر مثبت یا منفی روی فروش سدان کره‌ای بگذارد.

 

از نظر ابعاد این خودرو طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از نسل پیشین می‌باشد. فاصله بین محوری، اما تغییری نکرده است.

بیایید نگاهی هم به داخل کابین G80 داشته باشیم؛ اما آیا این موضوع جای بحث دارد؟ جنسیس کابین G80، 2021 را کاملاً دگرگون کرده و همه‌چیز جدید است. متریال بهتری بکار رفته و تکنولوژی‌های آن نیز مدرن‌تر هستند. صندلی‌ها نیز به لطف سلول‌های هوایی که بسته به حالت رانندگی تنظیم می‌شوند راحت‌تر از قبل هستند.

دو صفحه‌نمایش وجود دارد که پیش چشم راننده از نوع 12.3 اینچی بوده و از تکنولوژی سه‌بعدی بدون نیاز به عینک مخصوص سود می‌برد. صحه نمایش دیگر نیز از نوع 14.5 اینچی بوده و از به‌روزرسانی از راه دور، اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین مدل جدید می‌توان به هدآپ دیسپلی، نورپردازی خاص، شیفتر چرخان و تکنولوژی‌های گسترده ایمنی همچون کروز کنترل تطبیقی جدید با تکنولوژی یادگیری اشاره کرد. ظاهراً این سیستم سبک رانندگی شما را یاد گرفته و می‌تواند آن را تکرار کند. از نظر فضا نیز فضای پا و سر بیشتری وجود داشته و میدان دید نیز بهبود یافته است.

اما وضعیت G80 از نظر قوای محرکه چگونه است؟ اگر به کاتالوگ نسل قبلی این خودرو نگاه کنید بی‌شک متوجه نسخه پرچم‌دار 8 سیلندر 5 لیتری 420 اسب بخاری خواهید شد. یک پله پایین‌تر نیز پیشرانه‌های 6 سیلندر 3.8 لیتری 311 اسبی و 6 سیلندر 3.3 لیتری توئین توربوی 365 اسب بخاری قرار دارند.

اما قوای محرکه G80 جدید تغییرات اساسی را تجربه کرده‌اند. هم‌اکنون پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو با قدرت 300 اسبی و گشتاور 421 نیوتون متری عرضه شده و پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توربو با خروجی 375 اسبی و گشتاور 530 نیوتون متر در دسترس هستند. موضوع جالب‌تر اینکه شما در خارج از آمریکا می‌توانید این خودرو را با پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی‌ای که قدرت 207 اسبی و گشتاور 441 نیوتون متری دارد سفارش دهید.

این خودرو به دو صورت دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک عرضه شده، اما هنوز مشخصات شتاب گیری و مصرف سوخت آن اعلام نشده است. البته وزن G80 جدید 110 کیلوگرم کمتر از قبل شده و بنابراین ما حدس می‌زنیم هر سه پیشرانه قدرت کافی برای ایجاد شتاب مناسب را خواهند داشت.

نسل فعلی جنسیس G80 قیمت پایه 42550 دلاری برای مدل 6 سیلندر 3.8 لیتری داشته، اما مدل جدید احتمالاً گران‌تر خواهد بود، ولی از زیر 50 هزار دلار شروع خواهد شد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو