فونیکسریمکسبهتام

تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت، دستاورد نوین گروه بهمن

عصر خودرو- گروه بهمن در سال گذشته تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت یورو ٦ را در قالب یک طرح کلان ملی در دستور کار قرار داد.

تولید موتورهای کم مصرف و پرقدرت، دستاورد نوین گروه بهمن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیرمجموعه گروه بهمن در سال گذشته فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو  با استفاده از توانمندی ها و عمق داخلی سازی آغاز کرد. این شرکت موتورهایی با قدرت بالا، کم مصرف، دارای استاندارد یورو ٦ و مطابق با فناوری های روز دنیا که مناسب بکارگیری درخودروهای هیبریدی می باشند تولید می کند. محصول این شرکت مدرن ترین موتور تولیدی داخل کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است که تولید خانواده موتور جدید، سبب ارتقاء  دو دهه ای  فناوری کشور در این حوزه خواهد شد.  موتور به عنوان قلب خودرو یکی از مهمترین بخش های با فناوری بالا در این صنعت بشمار می آید و یکی از معیارهای صنعتی بودن کشورها داشتن صنعت بومی ساخت موتور می باشد. با راه اندازی مدرن ترین کارخانه تولید موتور در کشور و ارتقاء دو دهه ای فناوری کشور در این حوزه، جایگاه صنعتی ایران در دنیا ارتقاء خواهد یافت.

    بدلیل فناوری های خاص بکارگرفته شده در این خانواده موتور، مقرر بود تا این محصول با داخلی سازی 65٪ شروع به تولید شود ولیکن با توجه به تحریم های موجود و اهمیت کاهش ارزبری و افزایش خودکفایی، سرمایه گذاری  مضاعفی درخصوص توانمندسازی و ارتقاء فناوری قطعه سازان داخلی صورت پذیرفت تا شروع تولید این محصول با 85٪ خوکفایی همراه گردد.
    تیوان با ایجاد توانمندی های ساخت داخل در طراحی و همچنین افزایش عمق داخلی سازی، در آینده ای نزدیک مهمترین تامین کننده اصلی نیاز خودروسازان داخلی خواهد شد.
    خطوط تولید بسیار پیشرفته این خانواده موتور پرقدرت، کم مصرف یورو6 در سال گذشته وارد کشور شده و در حال نصب و راه اندازی است. فاز نخست آن در نیمه دوم سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود و پس از گذشت ٦ ماه فاز دوم آن راه اندازی خواهد شد.
    خطوط تولید این شرکت پیشرفته ترین و بزرگترین خط تولید موتور کشور محسوب می شوند که با ظرفیت تولید 500هزار دستگاه در سال، نیازهای داخلی را تا حد زیادی تامین خواهد کرد و بخشی از تولیدات آن نیز برای صادرات به خودروسازان خارجی اختصاص یافته است.
    افزودن این مجموعه به گروه بهمن سبب افزایش اشتغالزایی  شده و با شروع کار آن، نیروی انسانی بسیاری به این صنعت می پیوندند و علاوه بر آن تاثیرات فراوانی بر زنجیره تامین خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو