فونیکسریمکسبهتام

وضعیت قرمز فروش خودرو در اروپا

عصر خودرو- میزان فروش خودرو در اتحادیه اروپا در ماه مارس ۲۰۲۰ در یک رکورد بی‌سابقه بالغ بر ۵۰ درصد کاهش یافت.

وضعیت قرمز فروش خودرو در اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، آمار منتشره از سوی انجمن خودروسازان اروپا (ACEA ) حاکی از آن است که میزان فروش خودرو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مارس سال جاری میلادی همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های خودرو یک رکورد بی سابقه را برای خود به ثبت رسانده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 55 درصد کاهش یافته است.

    از جمله خودروسازانی که در سومین ماه در سال جاری میلادی با کاهش تاریخی و بی‌سابقه در میزان فروش خود در کشورهای اروپایی مواجه شده‌اند، می توان به شرکت فیات کرایسلر اشاره کرد که فروش برند خودروهای فیات، جیپ و آلفارومئو در مارس 2020 میلادی با 76.6 درصد کاهش به 22 هزار و 70 دستگاه رسیده است.

    از دیگر شرکت‌های خودروسازی که در سومین ماه از سال جاری میلادی با ضرر و زیان‌های گسترده تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شده اند، می توان به گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه، فولکس واگن و رنو اشاره کرد که به ترتیب با کاهشی 68.1 درصدی، 68.816 درصدی و 64.7 درصدی روبرو شده اند.

    در این میان شرکت آلمانی بی ام و نسبتاً کاهش کمتری را تجربه کرده و توانسته در مارس 2020، بالغ بر 43 هزار دستگاه خودرو در بازارهای اروپایی عرضه کرده و به فروش برساند.

    بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان اروپا، میزان فروش خودرو در این قاره سبز در سومین ماه از سال جاری میلادی، 567 هزار و 308 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و 264 هزار و 569 دستگاه بوده، یک کاهش قابل توجه 55 درصدی تجربه کرده است.

    طبق گزارش مجله فوربس، همچنین میزان فروش خودرو در اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با 25.6 درصد کاهش به 2 میلیون و 480 هزار و 855 دستگاه کاهش یافته است.

    در میان کشورهای اروپایی ، ایتالیا بدترین بازار برای فروش خودرو در مارس2020 بوده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و اعلام قرنطینه و محدودیت‌های جدی و سختگیرانه دولت این کشور برای تردد و فعالیت شهروندان، 85.4 درصد کاهش را تجربه کرده است. بعد از آن نیز فرانسه با ثبت 72.2 درصد کاهش و آلمان به عنوان بزرگترین بازار فروش اروپا نیز با ثبت 37.7 درصد کاهش به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم بدترین بازارهای فروش خودرو در اروپا را در این بازه زمانی به خود اختصاص دادند.

    به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو انتظار می‌رود میزان فروش خودرو در اروپا در در ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی اندکی رو به بهبود رفته و کاهش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 20 درصد تقلیل خواهد یافت.

    این تحلیلگران بر این باورند که نمودار میزان فروش خودرو و تقاضای مشتریان در بازارهای جهانی در ماه‌های آتی به صورت V شکل خواهد بود هر چند که بسیاری از آنها سناریوی دیگری را نیز متصور می‌شوند و آن نیز احتمال بروز موج دوم شیوع گسترده ویروس کرونا در نیمه دوم سال جاری میلادی و تبعات منفی آن بر بازارهای جهانی خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط