فونیکسریمکسبهتام

سازمان حمایت اعلام کرد:

مصرف کنندگان به اعتبار گارانتی خودروهای صفر کیلومتر توجه کنند!

عصر خودرو- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای به خریداران هشدار داد که در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر از بازار آزاد به وضعیت اعتبار گارانتی خودرو توجه کنند.

مصرف کنندگان به اعتبار گارانتی خودروهای صفر کیلومتر توجه کنند!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده که "با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار در مدیریت و کنترل عرضه خودروهای صفرکیلومتر به مصرف کنندگان واقعی و ضرورت جلوگیری از احتکار و سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب در سودجویی از شرایط بازار، خریداران لازم است در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر از بازار آزاد به وضعیت اعتبار گارانتی خودرو توجه کنند".

    در توضیح دلیل این هشدار هم گفته شده که "مطابق بررسی‌های انجام شده درگشت‌های بازرسی از پارکینگ‌های سطح کشور برخی محتکران به قصد سودجویی اقدام به نگهداری طولانی مدت خودرو ها کرده‌اند که مطابق تصمیم ستاد تنظیم بازار، در صورت عدم مراجعه این خودروها برای ارایه سرویس اولیه، گارانتی آن‌ها لغو میشود".

    همچنین در پایان یادآوری شده که "مصرف کنندگان پس از تحویل خودروی صفر کیلومتر از شرکت‌های خودرو ساز لازم است حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تحویل برای انجام سرویس اولیه مراجعه کنند و خودروهایی که در بازه زمانی مشخص شده برای سرویس اولیه مراجعه نکند، گارانتی خودرو آنها از درج اعتبار ساقط خواهد شد و خودرو سازان هیچگونه خدماتی در قالب گارانتی به خودروهای مذکور ارائه نخواهند داد".

    در پی افزایش قیمت نجومی در بازار خودرو در نهایت در جلسه روز دوشنبه، 22 اردیبهشت ماه در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که قیمت خودروهای سایپا 23 درصد و قیمت محصولات ایران خودرو 10 درصد افزایش یابد و قیمت خودرو در کف بازار هم شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود باشد.

    همچنین در این جلسه مقرر شد محدودیت‌های جدیدی برای متقاضیان خودرو اعمال شود، برای مثال هر کدملی فقط یک خودرو می‌تواند بخرد و در موقع ثبت نام کارت ملی، گواهی نامه، حساب بانکی و سیم کارت باید به نام شخص متقاضی ثبت نام باشد و در صورت مهیا نبودن هر یک از این شرایط امکان ثبت نام برای شخص فراهم نخواهد شد. همچنین متقاضی باید سن بالای 18 سال و گواهینامه رانندگی داشته باشد و در 36 ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان خودرویی دریافت نکرده باشد. در تازه‌ترین خبرها هم وزارت صمت اعلام کرد که پارکینگ ها حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط