فونیکسریمکسبهتام

پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروساز‌ها می‌ماند؟

عصر خودرو- سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت از جزئیات نگهداری پول مشتریان خرید خودرو در زمان پیش فروش خبر داد.

پیش پرداخت خرید خودرو در حساب خودروساز‌ها می‌ماند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر جعفر پور سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجدد آغاز شود، اما باید بستر‌های نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدواریم اتصال ما  ثبت احوال و پلیس راهور احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

    او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول‌های مردم دست خودروساز‌ها نخواهد ماند بلکه ما در تلاشیم تا با تهیه واسطه‌های بانکی این پول‌ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرآیند ثبت نام و قرعه‌کشی به همین صورت باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده‌های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و خریدار  48 ساعت زمان برای پرداخت مابقی وجه زمان خواهد داشت.

    جعفرپور با تاکید بر این که تا زمان قرعه کشی این وجه قابل برداشت نخواهد بود، بیان کرد: با توجه به مشکلات و مفسده‌های احتمالی موضوع رزرو از فرآیند قرعه کشی حذف شد و در صورت واریز نشدن وجه توسط خریدار نوبت از بین خواهد رفت. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فرآیند قرعه کشی هر 3 ماه یک بار و در ماه‌های خرداد، شهریور و آذر انجام خواهد شد.

    امسال چند خودرو تحویل مردم می شود؟

    او گفت: در مجموع 150 هزار دستگاه یعنی به ازای هر فصل 50 هزار خودرو را از طریق قرعه کشی واگذار خواهیم کرد، حدود 750 هزار دستگاه به رفع تعهدات اختصاص پیدا کرده و حدود 200 هزار دستکاه به صورت فروش فوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    جعفر پور تصریح کرد: در مجموع 3 نوع عرضه وجود خواهد داشت؛ نوع اول آن مشارکت در تولید است که تحویل آن به سال 1400 و 1401 موکول خواهد شد. مدل بعدی پیش فروش است که برای ماه‌های مهر تا اسفند انجام خواهد شد و 200 هزار خودرو از این طریق فروخته می شود که در فواصل بیش از 3 ماه به دست مردم خواهد رسید.

    سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: آخرین روش فروش، مدل قرعه کشی است که زمان تحویل آن از یک روز تا 3 ماه خواهدبود. 150 هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو