فونیکسریمکسبهتام

توسط مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا اعلام شد:

خودکفایی ایران در تولید روغن های ترانس و هواپیما توسط شرکت نفت بهران

عصر خودرو- جواد اوجی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران اظهار کرد: نفت بهران یکی از ۴ شرکت دارای پالایشگاه روغن در ایران است که بیشترین حجم روغن مورد نیاز خودرو‌های بنزینی، دیزلی، کشتی، هواپیما و صنایع مختلف را تامین می‌کند.

خودکفایی ایران در تولید روغن های ترانس و هواپیما توسط شرکت نفت بهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اوجی با بیان اینکه نفت بهران انواعی از مرغوبترین روغن‌های موتور و صنعتی در کشور را تولید می‌کند گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انواع محصولات در این مجموعه حدود 460 میلیون لیتر است و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در این مجموعه، بزودی میزان تولید روغن در آن حدود 40 تا 50 میلیون لیتر افزایش می‌یابد و ظرفیت تولید این مجموعه به بیش از 500 میلیون لیتر خواهد رسید.

    مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا اضافه کرد: در این طرح‌های توسعه ای، مجموعه بهران برای نخستین بار با تولید انواع روغن ترانس، مطابق با مشخصات مورد تایید و به روز شده وزارت نیرو، کشور را از واردات این محصول بی نیاز خواهد کرد. این در حالی است که تا امروز تاییدیه‌های فنی لازم برای تولید این محصولات اخذ شده و خط تولید این روغن‌ها با ظرفیت بیش از 3 میلیون لیتر راه اندازی شده است.

    اوجی با بیان اینکه تولید روغن‌های ویژه هواپیما‌های سبک در قالب پروژه «بهران اوج» انجام خواهد شد افزود: در سال جاری با توجه به اخذ تاییدیه‌های فنی لازم، اولین محصول از این گروه به بازار عرضه شده است و به زودی با تکمیل سبد محصولات هوایی، ایران از واردات انواع روغن هواپیمایی عمومی بی نیاز می‌شود.

    به گفته وی در حال حاضر تولیدات بهران به اکثر کشور‌های همسایه صادر می‌شود و بیشترین صادرات آن به ترکیه، عراق، اقلیم کردستان، سوریه و عمان در حال انجام است.

    اوجی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تا امروز برای طرح‌های توسعه‌ای در مجموعه نفت بهران، بیش از 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است و در این طرح‌های توسعه ای، بین 40 تا 50 میلیون لیتر به ظرفیت تولیدات این مجموعه اضافه شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو