فونیکسریمکسبهتام

نرخ رشد فروش خودروهای برقی کیا و هیوندای مثبت شد

عصر خودرو- میزان فروش خودروهای برقی هیوندای و کیا موتورز در سال جاری میلادی رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

نرخ رشد فروش خودروهای برقی کیا و هیوندای مثبت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که از سوی خبرگزاری کره ای یون‌هاپ منتشر شده است، میزان فروش خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط زیست شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا موتورز در بازارهای جهانی در بازه زمانی ژانویه تا مه 2020 میلادی، 160 هزار و 82 دستگاه بوده است که از 2 میلیون و 238 هزار و 489 دستگاه خودروی فروخته شده توسط این دو شرکت، سهمی 7.2 درصدی را به خود اختصاص داده است.

    به گفته سخنگوی هیوندای موتورز، نرخ رشد فروش خودروهای دوستدار محیط زیست علی‌رغم همه مسائل و بحران‌های به وجود آمده ناشی از پاندمی کرونا رو به رشد و صعودی بوده است و پیش‌بینی می‌شود که سهم محصولات برقی و پاک آنها تا سال 2025 میلادی به 25 درصد در بازارهای جهانی خواهد رسید.

    این دو شرکت پیشتر اعلام کرده بودند که قصد دارند تا سال 2025 میلادی حداقل یک میلیون دستگاه را روانه بازارهای جهانی کنند.

    در سال گذشته 2019 میلادی این دو شرکت 368 هزار و 870 دستگاه خودروی برقی و پاک فروخته اند که از میزان کل فروش 7.19 میلیونی آنها، سهمی معادل 5.1 درصد به این محصولات اختصاص یافته است.

    هیوندای و کیا موتورز به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان از لحاظ میزان فروش، در مجموع از سال 2009 میلادی تاکنون حدود 1.54 میلیون دستگاه خودروی پاک و دوستدار محیط زیست را فروخته و در بازارهای جهانی عرضه کرده‌اند.

    محصولات دوستدار محیط زیست شامل خودروهای تمام الکتریکی ، هیبریدی ، پلاگین هیبریدی و هیدروژن پیل سوختی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم