فونیکسریمکسبهتام

توسعه همکاری ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت در حوزه ‌های فناورانه

عصر خودرو- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از برنامه توسعه همکاری با دانشگاه علم و صنعت در طرح‌های فناورانه با هدف خودکفایی خبر داد و گفت: به زودی تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد می شود.

توسعه همکاری ایران خودرو با دانشگاه علم و صنعت در حوزه ‌های فناورانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در دیدار با رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: ایران خودرو از ایده‌های نو و فناورانه توسط استادان و جوانان نخبه دانشگاهی استقبال می کند.
    وی افزود: پتانسیل های لازم در صنعت خودرو وجود دارد و نیاز است دانشگاه برای بهره برداری از این توانمندی مساله منطقی طرح و ارایه کند.
    مقیمی به سابقه همکاری ایران خودرو با دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: تعامل خوبی بین صنعت و مراکز علمی شکل گرفته و در این میان دانشگاه علم و صنعت نیز می تواند در حوزه های فناوری جدید برای طراحی و تولید پلتفرم مشترک همکاری کند.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید خودروی کم مصرف خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری از خودرویی در کلاس A با قابلیت پیمایش با موتور کم مصرف رونمایی خواهیم کرد.
    در ادامه جبار علی ذاکری، رییس دانشگاه علم و صنعت به ظرفیت های موجود در این دانشگاه و تجربه همکاری با صنایع مختلف از جمله دفاعی اشاره کرد و افزود: آماده انتقال دانش فنی خود به صنایع خودروسازی نیز هستیم.
    وی به عملکرد خودرویی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری مرکز توسعه قوای محرکه در این دانشگاه تاسیس شده است که کمک فنی و فکری مورد نیاز به تولیدکنندگان ارایه می دهد.
    رییس دانشگاه علم صنعت یادآور شد: دانشکده خودرو سابقه همکاری با صنعت خودرو سازی به خصوص ایران خودرو را دارد و انتظار می رود با توجه به ظرفیت‌های موجود، روند توسعه همکاری در حوزه های مختلف بیش تر شود.
    وی در پایان گفت: در پروژه پلتفرم مشترک دو خودروساز مطرح ایران خودرو و سایپا و تولید خودروی جدید در قالب تفاهم نامه ای آماده همکاری هستیم.
    محمد حسن شجاعی فرد، رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم صنعت نیز در این دیدار گفت: استادان دانشگاه  آماده همکاری با ایران خودرو در زمینه طراحی و تولید پلتفرم هستند و در این زمینه دانشگاه علم و صنعت گام‌های خوبی برداشته است.
    وی افزود: پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود که دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به انجام طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی شد.
    شجاعی فرد تاکید کرد: پیوند فعالیت های آموزشی و پژوهشی با بخش صنعت به عنوان یگانه راهکار پرورش نیروی انسانی آشنا با فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور است.
    وی خاطر نشان کرد: ارتباط میان صنعت و دانشگاه در چهار حوزه اصلی پژوهش پایه‌ای، پژوهش مشارکتی، انتقال دانش و انتقال فناوری می‌تواند صورت گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو