فونیکسریمکسبهتام

انتظار کشیدن برای خودرو روی نیمکت ذخیره‌ها

عصر خودرو- بازندگان قرعه کشی ایران خودرو ضمن دلسردی و ناراحتی از برنده نشدن در این قرعه، کماکان به قرعه کشی‌های آینده این شرکت امید بسته‌اند.

انتظار کشیدن برای خودرو روی نیمکت ذخیره‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه شهروند، ماراتن عجیب ثبت نام و در نهایت قرعه کشی 15هزار دستگاه خودروی شرکت ایران خودرو با نقد و نظرهای بسیار، سرانجام در فاز اول به پایان رسید اما همچنان صحبتها پیرامون تعداد ثبت نام کنندگان، روند ثبت نام و فرآیند قرعه کشی، ادامه دارد. بسیاری از آنها که خانوادگی! در این قرعه‌کشی ثبت نام کرده بودند، برنده نشدند و حالا منتظرند تا در پیش‌فروشهای بعدی شانس خود را امتحان کنند.

    برای اینکه شانس‌مان در قرعه‌کشی ایران‌خودرو بیشتر شود، هر چهارنفر عضو خانواده‌ام ثبت‌نام کردیم اما برنده نشدیم.»؛ این جمله را سعید که کارمند یک شرکت خصوصی است، می‌گوید. او ماهیانه 3.5 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و به گفته‌ خودش، برای حفظ سرمایه‌اش در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو ثبت‌نام کرده و سه‌نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش هم این کار را انجام دادند تا شانس‌شان در بین حدود 4‌میلیون و ٣6۰‌هزار نفر شرکت‌کننده، بیشتر شود اما درنهایت به نام هیچ‌کدام‌شان قرعه نیفتاده است: «پس‌انداز من آن‌قدر نیست که بتوانم یک خودروی مناسب از بازار تهیه کنم، چون قیمت‌ها تقریبا دوبرابر قیمت کارخانه‌های خودروسازی شده است. هر روز هم که می‌گذرد، گرانی بیشتر می‌شود و پولم کم‌ارزش می‌شود. من در دور بعدی پیش‌فروش‌ها هم شرکت می‌کنم، چون راه دیگری برای خرید خودروی مناسب و حفظ پولم ندارم.»

    انتظار کشیدن برای خودرو روی نیمکت ذخیره‌ها
    با وجود از دست دادن شانس خرید خودرو برای بسیاری از ثبت‌نام‌کنندگان ایران‌خودرو اعلام کرده است ١۰‌درصد بیش از ظرفیت ثبت‌نام ١5‌هزار دستگاه به‌عنوان ظرفیت ذخیره درنظر گرفته است تا اگر برخی از پذیرفته‌شده‌ها نسبت به پرداخت وجه در زمان مقرر اقدام نکردند، با افراد ذخیره جایگزین شوند. معنایش این است که ایران‌خودرو پیش‌بینی کرده حدود ١۰‌درصد از برگزیده‌شده‌ها توان پرداخت مبلغ مورد نظر را ندارند. داود یکی از آنهاست. او می‌گوید: «آن‌زمان که در قرعه‌کشی شرکت کردم، پول کافی نداشتم اما دیدم هیچ جوری نمی‌توانم صاحب خودروی صفر شوم، برای همین ثبت‌نام کردم. حالا که برنده شده‌ام، پول کافی ندارم و مجبورم طلاهای همسرم را بفروشم، یا اینکه از دوست و آشنا قرض بگیرم.» برخی شهروندان معتقدند، عدم دریافت پول از همه ثبت‌نام‌کننده‌ها باعث شد تا تعداد شرکت‌کننده‌ها افزایش پیدا کند و شانس آنهایی که پول کافی داشتند، پایین بیاید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو