فونیکسریمکسبهتام

دستاوردهای چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو

عصر خودرو- با برگزاری چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، شرکت تامین قطعات گروه خودروسازی سایپا، ۳۳ قراداد داخلی سازی قطعات با هدف کاهش ارزبری ۴۸ میلیون یورویی و گروه صنعتی ایران خودرو نیز قراداد داخلی سازی ۴۰ قطعه به ارزش بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریالی را امضا کردند.

دستاوردهای چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل برای صنعت خودرو با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل وزارت صمت برگزار شد که براساس آن گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش داخلی سازی قطعات مورد نیا مجموعه خود، 33 قرارداد همکاری دیگر با قطعه سازان داخلی امضا کرد تا در مجموع این قراردادها زمینه صرفه جویی ارزی 48 میلیون یورویی را در این مرحله فراهم آورد.

    مجموعه قطعاتی که طی قراردادهای 33 گانه سایپا در میز چهارم با شرکت های بخش خصوصی و دانش بنیان تامین خواهد شد، در تولید محصولات این گروه خودروسازی از جمله کوییک، ساینا و شاهین استفاده خواهد شد.

    گروه خودروسازی سایپا تاکنون با حضور در چهار میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو مجموعا 86 پروژه ساخت داخل را با قطعه سازان داخلی آغاز کرده است. از این تعداد، تاکنون 27 پروژه به تولید انبوه رسیده و 59 پروژه دیگر نیز در دست اقدام است.

    علاوه براین، این خودروساز اعلام کرد که در اجرای پویش ملی بومی سازی قطعات، همکاری در 29 پروژه مشترک با وزارت دفاع برای تولید قطعاتی مانند ایموبلایزر، ECU و سنسور اکسیژن را آغاز کرده است. اجرای 30 پروژه همکاری با شرکت های دانش بنیان نیز از جمله اقدامات گروه خودروسازی سایپا در اجرای این پویش بوده است.

    همچنین گروه صنعتی ایران خودرو نیز در چهارمین میز توسعه و تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو و قطعات، قرداد تولید 40 قطعه به ارزش بیش از 6000 میلیارد ریال با فناوری پیشرفته را با صنعتگران داخلی امضا کرد. قراردادی در قالب 24 پروژه عملیاتی برای تولید 40 قطعه از قطعات اصلی مورد نیاز محصولات تولید گروه صنعتی ایران خودرو، میان ساپکو و 20 قطعه‌ ساز توانمند داخلی به امضا رسید. 

    شرکت ساپکو، طبق این قرارداد و در راستای اجرای طرح جهاد خودکفایی قطعات پیشرفته خودرو، داخلی سازی 40 قطعه به ارزش 608 میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار داد تا با اجرای آن سالانه 40 میلیون یورو صرفه جویی ارزی نصیب صنعت و اقتصاد کشور شود. سرمایه‌ گذاری از ملزومات تحقق اهداف این پروژه ها است و آن‌چه حاصل می شود، کاهش ارزبری و وابستگی و کسب دانش فنی بالا خواهد بود.

    پیش از این ایران خودرو در میزهای  اول تا سوم ساخت داخل وزات صمت، در قالب 45 پروژه برنامه عملیاتی بومی سازی 85 قطعه از قطعات با فناوری بالا را در دستور کار خود قرار داده بود. تاکنون از این تعداد، 24 پروژه قطعات باکاهش ارزبری 36 میلیون یورویی تحقق یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو