فونیکسریمکسبهتام

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود

عصر خودرو- یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می برد، حمایت مالی گروهی از شرکتهای ژاپنی را جلب کرد.

تولید نسل جدید باطری ۹۰ درصد ارزانتر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترودهای فلزی و الکترولیتهای مایع می کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده ای است که در حال حاضر در ساخت باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود.

    این فرآیند پیچیده مستلزم اتاقهای پاک پرهزینه ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

    بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطریهای لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزیها مربوط به باطریهای لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال 2016 بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستیهای ایمنی نسبت داده شد که مدلهای باطریهای لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تستهای مشابه مدلهای باطری تولید انبوه نکرده بود.

    اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

    طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیتهای نیروی رایج خواهد شد که در باطریهای لیتیوم یونی مشاهده می شود و عامل داغی بیش از حد این باطریها است.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود 80 میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می شود و تا سال 2023 به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

    در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطریهای لیتیوم یونی را ندارد اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو