فونیکسریمکسبهتام

تیگوان، کوپه می شود

عصر خودرو- نسل جدید خودروی تیگوان برای عرضه در چین رونمایی شد.

تیگوان، کوپه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروسازی مشهور آلمانی فولکس واگن از نمونه ایکس خودروی تیگوان رونمایی کرد که قرار است از اواخر امسال برای عرضه در بازار چین تولید شود. این محصول که در قالب خودروهای کوپه ساخته خواهد شد دارای زمینه هایی از طراحی به کار رفته در خودروی شاسی بلند شرکت لامبورگینی است و از چراغ های کشیده تری در مقایسه با پلتفرم قبلیتیگوان برخوردار خواهد بود.

    در حال حاضر قرار است این ورژن تیگوان تنها در چین عرضه شود اما احتمال عرضه گسترده تر آن در دیگر کشورها نیز وجود دارد. این محصول در کارخانه مشترک فولکس واگن با خودروسازی چینی فاو تولید خواهد شد تا به تحقق هدف این خودروساز آلمانی در بزرگ ترین برند خودرویی خارجی چین کمک کند. فولکس واگن تنها در سال 2017 در بازار چین 3.2 میلیون خودرو فروخت که معادل 13 درصد کل بازار خودروی آن سال این کشور بود.

    اگر چه طراحی بخش جلوی محصول در مقایسه با پلتفرم قبلی تغییر محسوسی نکرده است اما در نمای عقب شاهد تغییرات محسوسی بوده ایم و سعی شده است تا با بهره گیری از چراغ های عقب به هم پیوسته، ظاهری مدرن به خودرو داده شود.

    سقف خودرو نیز دارای شباهت های زیادی با سقف  خودروی آیودی کیو فایو است. موتور دو لیتری چهار سیلندری این خودرو همانی است که در مدل های قبلی تیگوان نیز از آن استفاده شده بود.

    چین بزرگ ترین بازار مصرفی خودروهای فولکس واگن در جهان محسوب می شود و حدود نیمی از فروش جهانی این برند در بازار چین رقم می خورد. تخمین زده م شود هر 10 ثانیه یک محصول فولکس واگن در چین به فروش می رسد و با توجه به تمایل بالای مصرف کنندگان چینی برای خرید خودروهای شسی بلند، فولکس واگن و دیگر خودروسازها در حال تمرکز روی توسعه این دست از محصولات خود به ویژه در بازار چین هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم