فونیکسریمکسبهتام

ایران خودروی مازندران ۱۴ هزار دستگاه خودرو تولید کرد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران گفت که این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.

ایران خودروی مازندران ۱۴ هزار دستگاه خودرو تولید کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سیدامیر حسینی نژاد افزود که ‌حدود 10 هزار و 500 دستگاه خودروی تولیدی شرکت تاکنون تحویل مشتریان شده است و بقیه نیز به تدریج با رفع مشکلات از جمله پلاک گذاری تحویل خواهد شد.

    وی با اعلام این که امسال از اول شهریور ماه تاکنون حدود یک هزار و 506 دستگاه خودرو تحویل مشتریان شد ، گفت : متأسفانه محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ای به دلیل تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شلوغی جاده‌ها سبب شد 2 روز تریلرها اجازه بارگیری نداشتند و 2 روز هم با تعداد بسیار محدود توانستیم خودرو ارسال کنیم در نتیجه این وضعیت سبب شد تا از تحویل 500 دستگاه خودرو به مشتریان عقب بمانیم .

    حسینی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره انتشار تصاویری از دپوی خودرو در سایت ایران خودروی مازندران و ادعای خریداری زمین های اطراف برای نگهداری این خودروها ، گفت : تصاویری که منتشر شده همان تصاویر قدیمی است که حدود 40 روز پیش هم انتشار یافته بود و ما همان موقع شفاف سازی کردیم که خودروها به خاطر کمبود قطعه و تاخیر در شماره گذاری دپو شده است.

    وی افزود : بر خلاف ادعایی که مطرح شده ، زمین های مورد ادعا از سال 1388 خریداری شده و از آن زمان تاکنون هم حتی یک متر مربع به زمین های موجود اضافه نشده است چون نیازی به زمین اضافی نداریم و حتی برای فازهای توسعه بیشتر هم به اندازه کافی زمین داریم .

    حسینی نژاد توضیح داد : همان گونه که قبلا توضیح دادیم ، واقعیت این است که از اول تیرماه گذشته  به دستور پلیس راهنمایی و رانندگی هیچ خودروی بدون پلاکی نباید از شرکت‌های تولید خودرو خارج شود و یک خودرو زمانی که تولید می‌شود و بعد از تجاری شدن سریع سند اختصاص می‌یابد، پلاک و مدارک خودرو باید توسط پلیس راهور تهیه و بعد از دریافت پلاک و نصب آن، خودروها به صورت حضوری و یا حمل، تحویل مشتریان می شود که این یک پروسه 10 الی 15 روزه است.

    وی افزود : از اول تیر ماه تا عملیاتی شدن این موضوع که زیر ساخت‌ها می‌بایست آماده می‌شد حدود سه  هفته خودروها از شرکت‌های تولیدی خارج نشد که روند تحویل‌دهی از مرداد ماه به روال طبیعی بازگشت و چون روزانه 140 دستگاه خودرو در این شرکت تولید می‌شود ، تا خودرویی از کارخانه خارج می شود سریع خودروهای تولیدی جایگزین می‌شود و جهت افزایش تحویل‌دهی حتی به دستور مدیر عامل گروه، تحویل‌ دهی مستقیم به مشتریان نیز تقویت شده است.

    وی  گفت:  در مدت مشابه سال قبل بیش از 6 هزار دستگاه خودروی ناقص در سایت وجود داشت که هم اکنون با وجود افزایش تولید حدود 2 هزار دستگاه خودرو موجود هست که نشان از بهبود زیاد وضعیت تأمین قطعات دارد.

    مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران از محدودیت های ترافیکی به عنوان یکی از مشکلات تحویل خودرو و در نتیجه دپوی بیشتر آنها در این شرکت یاد کرد و توضیح داد : متأسفانه محدودیت‌های زیاد جاده فیروزکوه در تعطیلات، مشکلاتی را برای تأمین قطعات و ارسال محصول ایجاد کرد و باید زیر ساخت‌های مربوط به حمل، بخصوص ریلی تقویت شود.

    وی افزود : تصور دپوی خودروها بسیار نادرست است ، چون ما حتی برای تسریع در تحویل‌دهی خودرو با مشتریانی که در شهرهای شمالی هستند تماس می گیریم تا اگر علاقه داشتند منتظر حمل نشوند و جهت دریافت خودرو به سایت مراجعه کنند.

    حسینی نژاد گفت : این صنعت در تحریم ناجوانمردانه قرار دارد و مدیران این صنعت با تلاش شبانه‌روزی اجازه توقف تولید را که ندادند که هیچ، حتی در گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر تولید و تحویل‌دهی به مشتریان هستیم.

    شرکت ایران خودروی مازندران در سال 1389 با تولید روزانه سه دستگاه خودرو فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر روزانه بیش از 150 دستگاه خودرو تولید می کند.

    شرکت ایران خودروی مازندران در 25 کیلومتری جنوب شهرستان بابل ، در شهرک صنعتی رجه واقع در بندپی شرقی بابل فعالیت می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو