فونیکسریمکسبهتام

خرید ۲۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل‌ونقل عمومی تهران نهایی شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به نهایی شدن انعقاد قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید، اعلام کرد: این تعداد تا پایان امسال به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه می‌شود.

خرید ۲۵۰ اتوبوس و مینی‌بوس برای حمل‌ونقل عمومی تهران نهایی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام این خبر افزود: خرید اتوبوس و مینی‌بوس به مانند دیگر خودروها نیست که بتوان آنها را به صورت آنی خریداری کرد بلکه باید قرارداد تولید و خرید برای آن نوشته شود و این مراحل برای 250 دستگاه نهایی شده است.

    وی با تاکید بر اینکه فرآیند انعقاد قرارداد خرید اتوبوس و مینی‌بوس زمان‌بر است، اظهار داشت: سازنده داخلی باید ابتدا تامین قطعه کرده، سپس به تولید شروع کند و مراحل ساخت تا تحویل هم به زمان نیاز دارد.

    به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از زمانی که پیش‌پرداخت خرید اتوبوس و مینی‌بوس به سازنده داده می‌شود تا زمانی که خودروها تولید و تحویل شود، حداقل چهار تا پنج ماه طول می‌کشد.

    وی یادآور شد: این قرارداد خرید شامل 120 دستگاه اتوبوس و 130 دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران خودرودیزل نهایی شده است و طی ماه‌های آینده به ثمر می‌نشیند.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: خوشبختانه اوراق مشارکت سال 98 نقد شده و فرآیند انتشار و فروش اوراق مشارکت 99 نیز در حال انجام است و اگر نهایی شود و به دست ما برسد، کار انعقاد خرید اتوبوس و مینی‌بوس‌های جدید برای پایتخت را پیگیری می‌کنیم.

    ترفع اضافه کرد: میزان اوراق مشارکت 1398 برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران 500 میلیارد تومان و میزان اوراق مشارکت امسال یکهزار میلیارد تومان است.

    بالغ بر 70 درصد از حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس تهران فرسوده است؛ در حال حاضر عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران 12.5 سال می‌باشد و بر اساس مطالعات انجام شده تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

    چند روز قبل نیز شهردار تهران در نامه‌ای به رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین دبیر شورای عالی هماهنگی و امور اقتصادی، وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران را وخیم توصیف کرد و تامین مالی برای خرید را از محل صندوق توسعه ملی خواستار شد.

    سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران اوایل شهریور ماه جاری با اشاره به رایزنی شهرداری تهران با دولت برای خرید اتوبوس گفته بود که دولت با تامین و خرید سه هزار دستگاه اتوبوس موافقت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو