فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت خبر داد:

همکاری خودرویی ایران و روسیه منتفی نشده است

بررسی تولید خودروهای سواری و شاسی بلند مشترک

عصر خودرو- مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت اعلام کرد: در رابطه با جزئیات این موضوع نمی‌توان اظهار نظری کرد چون در حال بررسی است. اما از خط تولید بازدید شده و علاوه بر خودروها سواری، تولید محصولات شاسی بلند نیز مد نظر دارند. البته هنوز چون به تفاهم‌نامه نرسیده‌اند نمی‌توان در مورد نوع محصولات صحبت کرد.

همکاری خودرویی ایران و روسیه منتفی نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، در هفته‌های اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است سه مدل خودرو جدید از محصولات UAZ روسیه از پاییز امسال به بازار خودرو ایران عرضه شود و کارخانه‌ای به وسعت حدود 25 هزار متر مربع برای تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ در برنامه است.

    اما پس از مدتی میرهادی سیدی، مشاور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت، اظهار داشت: « خبرگزاری  در مذاکراتی که با هیات اوراسیا داشتیم مقرر شد همکاری‌های خودرویی در مذاکرات خودروسازان دو طرف بررسی شود. در همین راستا نشست‌هایی میان خودروسازان ایرانی و روسی برگزار شد تاکید کرده که  مذاکرات در همین سطح باقی ماند و پیشرفت محسوسی در نشست‌های دو طرف حاصل نشد.»

    سهیل معمار باشی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت، در مورد احتمال انصراف طرف روس گفت: بحث انصراف وجود ندارد، شرکت پارس خودرو مذاکراتی با شرکت روسی برای تولید خودرو داشته اما در این بین، وقفه‌ای ایجاد شده است که موضوع از طریق سفارت هم در حال پیگیری است.

    وی افزود: شرکت روس مهلتی خواسته که پس از آن دوباره مذاکرات و همکاری‌ها مجددا آغاز می‌شود. بنابراین این همکاری منتفی نشده است و تنها وقفه‌ای در این روند بوجود آمده است.

    معمارباشی در مورد جزییات این تفاهم اظهار داشت: در رابطه با جزئیات این موضوع نمی‌توان اظهار نظری کرد چون در حال بررسی است. اما از خط تولید بازدید شده و علاوه بر خودروها سواری، تولید محصولات شاسی بلند نیز مد نظر دارند. البته هنوز چون به تفاهم‌نامه نرسیده‌اند نمی‌توان در مورد نوع محصولات صحبت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو