فونیکسریمکسبهتام

علت روشن ماندن چراغ ترمزدستی چیست؟

عصر خودرو- ترمز دستی یکی از سیستم‌های مهم در خودرو محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند خودرو را با خیال راحت در سراشیبی پارک کنید.

علت روشن ماندن چراغ ترمزدستی چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی چراغ هشدار دهنده روی داشبورد خودرو وجود دارد که هر کدام نشان دهنده علامت و یا هشداری به راننده است.بیشتر رانندگان می دانند که کاربرد چراغ روغن و چراغ باتری چیست، اما بسیاری از افراد نیاز به دفترچه راهنما دارند.

    یکی از چراغ هایی که روی داشبورد خودرو وجود دارد، چراغ ترمز دستی است. این چراغ بسته به نوع خودرو، می‌تواند قرمز یا نارنجی باشد. چراغ روشن ترمز دستی به این معنی است که ترمز دستی یا ترمز اضطراری درگیر است و باید قبل از رانندگی آزاد شود.

    اگر بعد از آزاد شدن ترمز دستی این چراغ روشن بماند و یا هنگام رانندگی به طور متناوب روشن و خاموش شود، به این معنی است که باید روغن ترمز را اضافه کنید. اگر روغن ترمز را بررسی کردید و باز هم مقدار آن کم بود، در صورت لزوم به آن مقداری روغن اضافه کنید و اگر چراغ ترمز همچنان روشن باقی ماند، باید سیستم ترمز را بررسی کنید.

    در حقیقت، ممکن است نشتی در سیستم ترمز وجود داشته باشد که این موضوع می تواند خطرناک باشد. با سایش لنت‌های ترمز، مایعات بیشتری لازم است تا لنت‌ها به روتور یا درام فشار بیاورد و خودرو را متوقف کند.

    چراغ روشن ترمز به شما این علامت را می دهد که باید به تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید.

    هنگامی که ترمز دستی را می‌کشید، سیمی که به ترمز‌های عقب متصل است آن‌ها را فعال می‌کند. در کنار این سیم، یک سوییچ وجود دارد که وضعیت ترمز را بررسی می‌کند و از طریق چراغ موجود در صفحه آمپر،وضعیت ترمز را به راننده اطلاع می دهد. چراغ ترمز دستی در هنگامی که ترمز بالا باشد، روشن می‌شود و در غیر این صورت باید خاموش باشد اما گاهی اوقات ایراداتی در این سیستم به وجود می آید که موجب می‌شوند چراغ خاموش نشود.

    در زیر چراغ ترمز دستی، چراغ آچاری وجود دارد که اگر این چراغ روشن باشد نشان می دهد که ترمز دستی به سرویس نیاز دارد. اگرچه ترمز دستی در رانندگی ایمن ضروری نیست، اما یک جزء مهم در خودرو محسوب می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو