فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل شرکت واحد تهران خبر داد:

سهم اتوبوس‌های شهری در تولید ذرات معلق هوای تهران تنها ۵ درصد است

عصر خودرو- ترفع گفت:سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران ۵ درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است.

سهم اتوبوس‌های شهری در تولید ذرات معلق هوای تهران تنها ۵ درصد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد در مقایسه با گذشته گفت: با توجه به ورود 54 دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوس‌های تک‌کابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوس‌های دوکابین به مراتب بهتر از گذشته انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه این شرکت تدابیری برای کاهش آلایندگی اتوبوس‌های تهران در فصل پاییز دارد و معمولاً آلودگی هوای تهران در این فصل و به دلیل پدیده وارونگی دما افزایش می‌یابد، گفت: سرعت بخشیدن به اعزام اتوبوس‌های تک‌کابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندن میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان از جمله تمهیداتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.

    ترفع با اشاره اینکه معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش تردد‌های درون‌شهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، افزود: سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران 5 درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است.

    وی در مورد وضعیت لاستیک اتوبوس‌های شرکت واحد با توجه به آغاز فصل بارندگی گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.

    وی با اشاره به اینکه با وجود سهم پایین اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید آلاینده‌های هوای تهران به ویژه آلاینده‌های گازی، تمام تلاشمان را می‌کنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود، اما به دلیل محدودیت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستیم، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.

    مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3600 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که بالطبع، آلودگی آن‌ها از اتوبوس‌هایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیده‌اند، به مراتب بیشتر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو