فونیکسریمکسبهتام

جزئیاتی از ۲ خودروی "رانا پلاس" و "سورن پلاس" که در طرح فروش جدید ایران خودرو عرضه شد

عصر خودرو- ایران خودرو از دوشنبه ۱۴ مهر به مدت ۳ روز فروش فوری ۲ خودروی "رانا پلاس" و"سورن پلاس"را با قیمت قطعی اجرایی کرده است،اما این ۲ خودرو که برای فروش ارائه شده اند از جمله محصولات فیس لیفت شده ایران خودرو هستند که در این مطلب نگاهی به مشخصات آنها داریم.

جزئیاتی از ۲ خودروی "رانا پلاس" و "سورن پلاس" که در طرح فروش جدید ایران خودرو عرضه شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، رانا پلاس که یکی از خودروهای ارائه شده در طرح فروش فوری ایران خودرو است به موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ TU5 مجهز بوده که این موتور توان تولید 105 اسب بخار را با گشتاور 142 نیوتن متر دارد.

    رانا پلاس مجهز به گیربکس دنده ای 5 سرعته است که  این گیربکس قدرت را به چرخ های جلوی این سدان کلاس B می رساند. موتور رانا پلاس دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و لذا  تا حدی گازهای مضرر کمتری نسبت به نمونه یورو 4 تولید می کند.

    این خودرو به دو کیسه هوا مجهز است و همچنین از ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمز های کاسه ای در چرخ های عقب بهره می برد.

    در رانا  فرمان پذیری از طریق سیستم هیدرولیک سابق انجام می شود.

    اما تفاوت هایی که نسخه فیس لیفت رانا نسبت به نمونه معمولی دارد شامل تغییر چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، رنگ دستگیره ها و زه جانبی، نوع صندلی ها، آینه های جانبی، تریم داخلی، غربلیک فرمان و جلو آمپر جدید می باشد

    در حال حاضر مجموعه صندلی های پژو 207i بر روی رانا پلاس نصب می شود و این خودرو غربیلک فرمان مشابه به 207i را دارد.

    کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، طرح فیبر کربن کنسول میانی و داشبورد، سیستم پخش USB و بلوتوث بدون CD، شیشه های جلوی و عقب برقی، آینه های جانبی برقی و… از جمله امکانات رانا پلاس است.

    اما دیگر خودروی ارائه شده در طرح فروش ایران خودرو  "سمند سورن جدید" است. سورن پلاس مجهز به موتور EF7 با حجم 1700 سی‌سی است و بر اساس اعلام ایران خودرو به زودی این خودرو روانه بازار می شود.

    موتور سورن پلاس می‌تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار با دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 160 متر را در دور موتور 4500 دور در دقیقه تولید کند.

    با توجه به استانداردهای 85گانه اجباری، سورن باید تغییراتی را مطابق با این قوانین تجربه می کرد و لذا  شاهد هستیم ایران خودرو نسخه جدید سورن که مطابق استانداردهای 85گانه است را با نامی جدید و تا حدی ویژگی های به روز شده به بازار معرفی کرده است.

    این خودرو مجهز به گیربکس پنج سرعته دستی است و قوای محرکه و جعبه دنده آن تقریبا همان چیزی است که در محصولات دیگر ایران خودرو به کار می‌رود.

    ترمز ABS+EBA، رینگ‌های دو رنگ، کیسه هوای راننده و سرنشین کنار راننده، سه عدد سنسور دنده عقب و همچنین ایزوفیکس و کروز کنترل از جمله دیگر امکانات ایمنی و رفاهی است که ایران خودرو در سورن پلاس قرار داده است.

    از دیگر آپشن‌های این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی مجهز به راهنما با تنظیم برقی، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه‌شکن‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، کمربند ایمنی 3 نقطه‌ای سرنشینان عقب، شیشه دودی، شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو اشاره کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو