فونیکسریمکسبهتام

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش:

تست‌ خودرو بومی سازی می‌شود

عصر خودرو- مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با هدف بهبود سرمایه گذاری‌ها، طرح اجرای بومی سازی تست‌های خودرویی انجام می‌شود.

تست‌ خودرو بومی سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا شیخ عطار مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست امضای توافق‌نامه اطلس فناوری زیرساخت‌های آزمایشگاهی کشور در حوزه خودرو بیان کرد: همانطور که اعلام شد هدف از اجرای بومی سازی تست‌های خودرویی بهبود سرمایه گذاری‌هایی است که در سال‌های گذشته انجام شده است.

    به گفته مدیر توسعه صنایع ریلی و خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید حلقه‌ فرایند‌ها تکمیل باشد تا اطمینان پیدا کنیم اثرگذاری قطعی اتفاق خواهد افتاد.

    او بیان کرد: توسعه این صنایع نیاز به گسترش و بهبود دارد و باید کالایی با کیفیت خوب تولید کنیم تا با توجه به مزیت‌های رقابتی که داریم در بازار‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

    در ادامه این مراسم گلپایگانی مدیر عامل شرکت بازرسی و کیفیت ایران بیان کرد: دسترسی به تجهیزات تست اطمینان در دنیا می‌تواند ما را به اصول و استاندارد‌های جهان هدایت کند.

    او تصریح کرد: در خصوص توافق‌نامه‌ها معمولا بیم عاملیاتی نشدن وجود دارد، اما اجرای این طرح می‌تواند جهشی در تولید محصولات خودرویی و ریلی در کشور باشد. ابتدا طی مطالعاتی کلیه امکانات بالقوه و بالفعل مرتبط با مراکز آزمون، ارزیابی و تست کیفیت و ایمنی خودرو‌ها شناسایی و بر اساس آن کمبود‌های کشور در دو حوزه تست‌های مرتبط با استاندارد‌های الزامی ایمنی و کیفیت و زیر ساخت‌های مورد نیاز جهت انجام آزمون‌های طراحی و توسعه خودرو استخراج  می‌شود.

    گلپایگانی گفت: در حال حاضر  بخش‌هایی از تست‌های مرتبط با ایمنی، کیفیت صنعت خودرو وجود دارد که البته پوشش دهنده کامل الزامات  استاندارد‌های 85 گانه نیست.

    در ادامه مراسم منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی تصریح کرد: راهبرد معاونت علمی توسعه زیرساخت‌ها است که از جمله آن‌ها می‌توان به خودرو‌های برقی اشاره کرد اما برای به نتیجه رسیدن به این اهداف و توسعه و تایید کیفیت‌ها نیاز به آزمایشگاه داریم.

    او بیان کرد: این اقدام به صورت شبکه‌ای انجام می‌شود؛ در کشور دارایی‌های متعددی وجود دارد که کنار هم جمع کردن آن‌ها می‌تواند اثر بخشی بسیار بزرگی به همراه داشته باشد.

    منطقی گفت: سرمایه گذاری‌های زیادی روی موتور‌های توربینی و احتراقی انجام شده است و با مشارکت مجموعه‌های مختلف می‌توانیم اطمینان بیشتری به توسعه مناسب محصولات تولیدی داشته باشیم. همین زیرساخت روی بخش هوایی و فضایی اجرا شده و حالا نوبت به صنعت خودرو رسیده است. ما یک کمیته عالی داریم که نتیجه اجرایی این طرح‌ها را بررسی خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو