فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو دیزول متعهد به کاهش ارزبری تولید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شد

عصر خودرو- ایران خودرو دیزل متعهد شد ارزبری تولید اتوبوس را حداکثر تا پایان اسفندماه از ۵۵ هزار یورو به ۴۱ هزار یورو در هر دستگاه کاهش دهد.

ایران خودرو دیزول متعهد به کاهش ارزبری تولید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، در دومین جلسه بررسی موانع خرید اتوبوس‌های داخلی جهت تجهیز ناوگان درون و برون‌شهری که با حضور علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه‌های راه وشهرسازی و کشور، معاونان شهرداری تهران، مدیر عامل سایپا و ایران خودرو صبح دوشنبه برگزار شده بود، مقرر شد، ایران خودرو دیزل متعهد شد ارزبری تولید اتوبوس را حداکثر تا پایان اسفندماه از 55 هزار یورو به 41 هزار یورو در هر اتوبوس کاهش دهد.

    در این جلسه عنوان شد: شهرداری تهران 250 دستگاه اتوبوس از ایران‌خودرو خریداری می‌کند و برای خرید 250 دستگاه اتوبوس بعدی، مقرر شد سازمان شهرداری‌ها اقدام لازم را جهت اخذ مجوز ترک تشریفات مناقصه از سازمان برنامه و بودجه انجام دهد. قیمت این اتوبوس‌ها به شرط پرداخت 50 درصد هزینه پیش پرداخت، ثابت خواهد بود.

    همچنین مقرر شد شهرداری‌ها تعداد 500 دستگاه اتوبوس از محل اوراق مشارکت خریداری کنند این مهم با محوریت سازمان شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

    بر همین اساس، عقد قرارداد 500 دستگاه اتوبوس شهرداری تهران تا حداکثر 3 هفته عملیاتی خواهد شد و 500 دستگاه مربوط به شهرداری‌ها نیز تا حداکثر 3 هفته عملیاتی می‌شود. این مهم به شرط قیمت ثابت و پرداخت 50 درصد هزینه به صورت پیش پرداخت اجرا می شود.

    در این جلسه همچنین مقرر شد جهت تعیین تکلیف تسهیل خرید اتوبوس‌های بین شهری جلسه‌ای با محوریت وزارت صمت با حضور سازمان حمل و نقل و پایانه‌های کشور و سایر دستگاه‌های متولی برگزار شود و تا 15 روز توافق انجامو گزارش آن  به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

    از دیگر تصمیمات این نشست این بود که سازمان شهرداری‌ها حداکثر تا 3 هفته اقدام لازم جهت تامین کپسول گاز 580 دستگاه اتوبوس متوقف شده را انجام دهد.

    براین اساس، جلسه‌ای با محوریت صادقی نیارکی و جمالی‌نژاد و سایر دستگاه‌های متولی برگزار و درباره بازسازی 5 هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری تصمیم‌گیری می‌شود.

    تاکنون قرارداد بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس منعقد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو