فونیکسریمکسبهتام

بنز بزرگترین سهامدار برند انگلیسی آستون مارتین می شود

عصر خودرو- مرسدس بنز سهم خود از آستون مارتین را تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰ درصد می رساند و بخشی از فناوری های جدید خود را هم برای زنده ماندن این برند‌ در اختیار می گذارد.

بنز بزرگترین سهامدار برند انگلیسی آستون مارتین می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، مرسدس بنز از گروه خودروسازی دایملر، به نجات برند بریتانیایی می آید که برای زنده ماندن دست و پا می زند. با این اقدام،‌ دایملر بزرگترین سهام دار این برند بریتانیایی خواهد شد. آستون مارتین، محبوبیت خود را مدیون فیلم های جیمز باند است اما حالا دو سالی است که به خاطر عرضه عمومی سهام، دوران بسیار سختی را می گذراند و در همین دو سال دو سوم ارزش خود را از دست داده است.

    این برند بریتانیایی که 107 سال عمر دارد، از ماه اوت (تابستان امسال) توبیاس موئرس Tobias Moers مدیر عامل سابق مرسدس-ای ام جی را به عنوان رئیس جدید آستون مارتین منصوب کرده است.

    در حال حاضر سهم مرسدس بنز از آستون مارتین 2.6 درصد است که به تدریج و به مرور گسترش می یابد به طوری که بنز 250 میلیون سهم به ارزش 50 پنس از آستون مارتین را در اختیار خواهد گرفت. حداکثر ارزش سهم گروه آلمانی در این برند انگلیسی به 286 میلیون پوند انگلیس (معادل 372.7 میلیون دلار) می رسد.

    در حال حاضر هم بر اساس توافق پیشین بین دو برند، مرسدس بنز برخی از قطعات مورد نیاز این کمپانی را تأمین می کند که از سال 2013 آغاز شده است. بر اساس توافق جدید قرار است که آستون مارتین از فناوری های بنز از جمله سیستم های برقی و هیبریدی هم بهره مند شود.

    لورنس اشترول Lawrence Stroll بزرگترین سهام دار و رئیس هیئت مدیره آستون مارتین می گوید: «ما یک گام مهم دیگری رو به جلو برداشتیم و شراکت بلند مدت خود با مرسدس بنز را به سطحی بالاتر ارتقا دادیم که به این ترتیب بنز به بزرگترین سهام دار آستون مارتین تبدیل خواهد شد.» با این سهم کمپانی آلمانی دایملر حق پیدا می کند که در هیئت مدیره آستون مارتین یک عضو غیرموظف داشته باشد.

    آستون مارتین که به تازگی اولین خودروهای قامت بلند DBX‌ را به مشتریان خود تحویل داده، در سومین فصل سال 2020،‌ زیانی معادل 29 میلیون پوند به ثبت رسانده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 43 میلیون پوند سود برده بود. گردش مالی در فصل سوم امسال به نصف رسیده و 124 میلیون پوند شده است.

    آستون مارتین هدفگذاری سالانه هزینه سرمایه (کیپکس capex) را 250 تا 300 میلیون پوند بین سال های 2021 تا 2025 در نظر گرفته است. با این هدفگذاری امکان تولید 10 هزار دستگاه با گردش مالی 2 میلیارد پوند و سود اصلی تعدیل شده 500 میلیون پوند در سال های 2024 و 2025 فراهم می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو