فونیکسریمکسبهتام

فروش۵.۷ میلیون دلار خودروی ایرانی به ۹ کشور

عصر خودرو- اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که ایران در سال گذشته بیش از ۵.۷ میلیون دلار صادرات خودرو داشته و اسپانیا از جمله مقصدهای این صادرات بوده که بیشترین تنوع خودرویی به آن صادر شده است.

فروش۵.۷ میلیون دلار خودروی ایرانی به ۹ کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، گرچه واردات خودرو حدود سه سالی است که ممنوع شده و امکان ورود آن به دلیل تغییر در ضوابط واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد ولی صادرات خودرو از ایران صورت می گیرد.

    این در حالی است که تازه ترین اعلام مسئولان گمرک ایران از وضعیت صادرات خودرو از این حکایت دارد که در سال گذشته حدود 1300 دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و 722 هزار و هفت دلار به 9 کشور صادر شده است.

    طبق اعلام سید روح اله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - وزن خودروهای صادراتی حدود 1573تن  به کشورهای هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین،عراق و ترکیه بوده است.

    عراق با سه میلیون و 122هزار و 900 دلار، آذربایجان با یک میلیون و 159هزار و 400 دلار، سوریه با 981هزار و 825 دلار سه مقصد اول خودروهای ایرانی بودند، همچنین هنگ کنگ با 116هزار و 862 دلار، اسپانیا با 96هزار و 362دلار، تایوان با 79هزار و 521دلار، چین با 36هزار و 600 دلار ، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و 662دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

    خودروی ساینا بیش از 90 درصد سبد  صادرات خودرو در سال گذشته را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا،کوئیک، سمند،پارس،207،هایما، دنا و ...مابقی سهمی کمتر از10درصد را در بر می‌گیرند.

    این در حالی است که بیشترین تنوع صادرات خودرویی  با خودروهای‌ تیبا،ساینا،کوئیک،وانت‌آریسان،پژو پارس، پراید131و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

    بر اساس این گزارش، صادرات خودرو از ایران و محصولات ایران خودرو و سایپا در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان مربوطه به ویژه در شورای رقابت بارها تاکید کرده‌اند که از مهم‌ترین دلایل نابه‌سامانی بازار خودرو کمبود عرضه در مقابل تقاضا است و تا هنگامی که تولید افزایش نیافته و عرضه بیشتر نشود وضعیت بازار چندان بهبود پیدا نخواهد کرد.

    این در شرایطی است که حتی شیوا رییس شورای رقابت چندی پیش پیشنهاد واردات خودروهای وارداتی را مطرح کرد که بتوانند با واردات بدون انتقال ارز و خودروهایی که امکان خرید آن برای مردم وجود داشته باشد تا حدودی به وضعیت بازار سامان دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو