فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عرصه طلایی خودروسازان با وادرات خودرو به پایان می‌رسد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با واردات خودرو، عصر طلایی خودروسازان به پایان می‌رسد، بنابراین این شرکت‌ها ناچار می‌شوند، کیفیت و کمیت خود را افزایش داده و با همتایان خارجی خود رقابت کنند.

عرصه طلایی خودروسازان با وادرات خودرو به پایان می‌رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واردات خودرو، گفت: مشکل اصلی بازار خودرو در شرایط کنونی کمبود عرضه و تولید است؛ هرچند خودروسازان طی سال‌های گذشته با مشکلاتی روبه رو بودند اما نمی‌توان همیشه منتظر آنها بود که این شرکت‌ها چه آشی برای مردم می‌پزند.

    خودروهای داخلی؛ گران و بی کیفیت

    نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که خودروسازان قیمت محصولات تولیدی خود را متناسب با نرخ ارز افزایش داده و درعین حال دم از ورشکستگی می‌زنند، مردم نیز از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند زیرا خودروهای داخلی در مقایسه با همتایان خارجی خود بی کیفیت بوده و گران هستند.

    وی با بیان اینکه باید با اخذ تدابیر ویژه از زیان خودروسازان جلوگیری شود و از سوی دیگر خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی رساند، اضافه کرد: باید به افرادی که به خودرو نیاز دارند اجازه داده شود، با تعرفه پایین خودرو وارد کشور کنند تا از یک سو نیاز داخلی تامین شود و از سوی دیگر بازار سیاه چهارچرخ‌ها جمع شود.

    واردات، خودروسازان را ناچار به افزایش کیفیت می‌کند

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با واردات خودرو، عصر طلایی خودروسازان به پایان می‌رسد، بنابراین این شرکت‌ها ناچار می‌شوند، کیفیت و کمیت خود را افزایش داده و با همتایان خارجی خود رقابت کنند. ما باید دیر یا زود به این سمت حرکت کرده و در عین حال که از تولید داخل حمایت می کنیم، از حقوق مصرف کننده نیز دفاع کنیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید خودروی موردنیاز مردم یعنی خودروی به روز و باکیفیت تامین شود، تصریح کرد: باید در برابر واردات خودرو به خودروسازان اجازه صادرات داده شود تا در صورت توان، مازاد تولید خود را به خارج صادر کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو