فونیکسریمکسبهتام

اگر به دنبال خرید کراس اوور جک هستید این مطلب را از دست ندهید

عصر خودرو- کراس اوورها یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرو در کشورمان هستند که در سال‌های اخیر بیشتر نماد کلاس و خاص بودن شده‌اند. اما بالا رفتن قیمت خودروهای خارجی، دست بسیاری از علاقمندان به این خودروها را از برندهای معتبری مانند تویوتا، کیا و یا هیوندای کوتاه کرده است.

اگر به دنبال خرید کراس اوور جک هستید این مطلب را از دست ندهید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حالا با پرداخت هزینه‌ای پایین، تنها انتخاب از میان خودروهای چینی است. اما یک باور عمومی در مورد خودروهای چینی وجود دارد که می‌گوید :" خودروی چینی ارزش خرید ندارد!" شاید بتوان این موضوع را در مورد بسیاری از برندهای ارزان‌قیمت چینی تایید کرد اما با وجود پیشرفت خودروسازان‌چین و همکاری نزدیک آن‌ها با بزرگان خودروسازی جهان، حالا دیگر چینی‌ها، برای ماندن در بازار رقابت خودرو در جهان، بیشتر از قبل به کیفیت ساخت توجه می‌کنند. یکی از برندهای نسبتا خوب چینی در ایران برند "جک" است که با دو کراس‌اوور S5 و S3 فروش خوبی را نیز تجربه کرده است. اما آیا کراس اوورهای کارکرده "جک" هم ارزش خرید دارند؟

    چرا جک‌S3 انتخاب خوبی نیست؟
    با توجه به قیمت‌های گزاف خودروهای خارجی در ایران، و عدم دسترسی عموم مردم به این خودروها، به علاوه تنوع پایین خودروهای وطنی، اگر کسی بخواهد خودرویی با ظاهری کمی زیبا و تعدد آپشن‌های مختلف داشته باشد، چاره‌ای جز خرید خودروی چینی ندارد. اما در بازار نا به سامان خودروی ایران، حالا حتی خرید خودروهای چینی صفر هم کار چندان راحتی نیست و باید به سراغ مدل‌های کارکرده و تمیز این خودروها رفت، که خود داستان مفصلی دارد. جک‌S3 یکی از کراس اوورهای نسبتا خوب و خوش چهره در بازار ایران است که به لطف نام کمپانی با کیفیت خود، توانست در میان انبوه چینی‌های موجود در بازار، خودی نشان دهد. اما به هنگام خرید جک‌S3 کارکرده باید به نکات مثبت و منفی این خودرو توجه داشت. مثلا پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو که 107 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، برای یک کراس‌اوور با وزن 1200 کیلوگرم، اصلا انتخاب خوبی نیست. این موضوع باعث کشش کم و شتاب گیری ضعیف این خودرو شده است. مشکل دیگر کمبود امکانات رفاهی جک‌S3 است که برای مخاطبی که به امید آپشن‌های متنوع به سراغ خودروی چینی آمده، این موضوع ناامید کننده است. و اما مشکل بزرگ بعدی کمبود قطعات خودروهای چینی و البته بالا بودن قیمت آنهاست. این موضوع لزوم بررسی دقیق خودروی مورد نظر را نشان می‌دهد. با وجود تمامی این موارد، اگر هنوز هم تمایل به خرید این کراس‌اوور چینی دارید، هنگام خرید مدل کارکرده آن، حتما باید تمامی بخش‌های خودرو بررسی شود تا از ایرادات احتمالی و در نتیجه اضافه شدن هزینه برای تعمیرات آن جلوگیری شود. اگر خودتان در این زمینه تخصص لازم را ندارید،  برای اطمینان از این موضوع می‌توانید با کارشناسان خودرو در سایت  کارنامه به آدرس karnameh.com تماس گرفته، و صفر تا صد داستان را به ایشان بسپارید. در این صورت با خیال راحت می‌توانید این کراس‌اوور زیبا را خریداری کنید. 

    چرا جک‌S5 بخریم؟
    جک S5 از آن دست کراس اوورهایی است که تقریبا تمام خریداران خود را راضی نگه داشته است و معمولا کمتر کسی آن را برای فروش آگهی می‌کند. جک‌S5 طراحی ظاهری خوبی دارد. در میان چینی‌های موجود در بازار ایران، این خودرو زبان طراحی خاص خودش را دارد که کمتر رد کپی در آن دیده می‌شود. نقطه قوت جک‌S5، بخش فنی این خودرو است. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ است که توان تولید قدرت 174 اسب بخار را دارد. این نقطه قوت در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک، باعث شتابگیری و سرعت عمل بسیار خوب این کراس‌اوور چینی شده است. نکته مثبت بعدی، کابین جادار و مدرن این خودرو است که با وجود انبوهی از آپشن‌های رفاهی خوب و کارآمد، فضایی دلچسب و سواری خوبی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، جک‌S5، از لحاظ تجهیزات ایمنی هم خودروی کاملی است. 5 ستاره ایمنی که جک‌S5 از موسسه سی انکپ گرفته، خیلی تفاوت زیادی با استانداردهای یورو انکپ ندارد. اما با وجود تمامی این مشخصات خوب، جک‌S5 چند ایراد خاص نیز دارد که خریدار باید آن را بداند. اول مصرف سوخت میانگین 7.8 لیتر در صد کیلومتر که عدد نسبتا بالایی محسوب می‌شود. مورد بعد، کیفیت پایین ساخت در بعضی نمونه‎‌های مونتاژی کرمان‌موتور است که کمی شانسی است و باید امیدوار بود که نمونه‌ای که قصد خرید آن را دارید، از میان این مشکل‌دارها نبوده باشد! مشکل کندی عملکرد گیربکس در مدل اتوماتیک در بعضی نمونه‌ها دیده می‌شود. اما در مجموع، به جک‌S5 می‌توان به عنوان یک کراس‌اوور نسبتا خوب، در میان کارکرده‌های چینی نگاه کرد. اگر قصد خرید یک مدل کارکرده سرحال جک‌S5 را دارید، برای بررسی قیمت اعلام شده از سوی فروشنده و اطمینان از  سلامت خودرو بهتر است با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. پیشنهاد ما بخش کارشناسی قیمت ماشین کارنامه است که با بررسی تمامی جوانب فنی و ظاهری خودرو، ارزش واقعی آن را برآورد کرده و مانع سواستفاده‌های احتمالی در این زمینه خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو