فونیکسریمکسبهتام

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:

تولید ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در آذربایجان شرقی

عصر خودرو- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۱۳ واحد خودروسازی در این استان، گفت: ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می شود.

تولید ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در نشست وزیر صمت با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، بیان کرد: در این مدت وزرا و هیات های مختلفی در این استان حضور یافته و رئیس جمهور نیز دوبار به این استان سفر کردند؛ اما هیاتی که امروز به همراه وزیر صمت در استان حضور یافتند جزو عالی رتبه ترین هیات ها به شمار می روند.

    وی با اشاره به برنامه کاری دو روزه وزیر صمت در استان آذربایجان شرقی، تاکید کرد: آذربایجان شرقی، یکی از مهمترین استان های کشور به لحاظ قابلیت های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات است و بیش از 5500 واحد صنعتی عمده و 13 واحد خودروسازی در این استان فعالیت کرده و 35 درصد قطعات خودرو کشور در این استان تولید می شود.

    رتبه های برتر معادن مس، طلا و کانیهای آذربایجان شرقی

    استاندار آذربایجان شرقی، این استان را پایتخت شیرینی و شکلات کشور دانست و گفت: معادن مس، طلا و کانیهای آذربایجان شرقی همواره در رتبه های بالای کشور قرار دارند.

    بازگشت 100 واحد تولیدی تعطیل استان آذربایجان شرقی به چرخه تولید

    این مقام مسئول با قدردانی از زحمات کارآفرینان و واحدهای تولیدی استان، تصریح کرد: علیرغم شرایط تحریم ها و کرونا در دوسال گذشته هیچ واحد تولیدی تعطیل و هیچ نیرویی تعدیل نشده و 100 واحد تولیدی تعطیل استان نیز به چرخه فعالیت بازگشته اند.

    افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی در سال های گذشته

    وی با بیان اینکه از نظر طرح های توسعه و ایجادی، آذربایجان شرقی در رتبه های دوم و سوم کشور قرار دارد، افزود: در سال های گذشته صادرات غیرنفتی ما 50 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط