فونیکسریمکسبهتام

در راستای مسئولیت اجتماعی گروه قطعه سازی کروز؛

ابداع روش تشخیص و ردیابی سلول های سرطانی برای اولین بار در کشور

عصر خودرو- شرکت دانش بنیان پادزا پادتن پژوه به عنوان یکی از شرکت های هلدینگ کروز که در بالاترین سطح از شرکت های دانش بنیان قرار دارد، توانسته برای اولین بار در کشور، روشی نوین برای ردیابی سلول های سرطانی ابداع نماید.

ابداع روش تشخیص و ردیابی سلول های سرطانی برای اولین بار در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت دانش بنیان پادزا پادتن پژوه با پشتوانه بیست سال مطالعه و پژوهش در حوزه سرطان با استفاده از امکانات پژوهشگاه ابن سینا (جهاد دانشگاهی) و با تلاش و پشتکار پژوهشگران برتر ایرانی در سال 1396 تاسیس گردید و از همان ابتدا، فعالیت خود را به عنوان یک شرکت دانش بنیان نو پا آغاز کرد، اما در سال جاری به همت متخصصان و تولیدات نوین و مبتکرانه به کسب بالاترین درجه از شرکت های دانش بنیان نائل شد و امروز به عنوان یکی از شرکت های هلدینگ کروز توانسته است برای اولین بار در کشور، روشی نوین برای ردیابی سلول های سرطانی ابداع نماید.

    شرکت صنایع تولیدی کروز در جایگاه یک مجموعه تولیدی پیشرو، همواره در توسعه کسب و کار به مسئولیت‌های اجتماعی‌ خود توجه ویژه داشته‌ و در این راستا گام های مهمی برداشته است. حال در اقدامی مرکز تحقیقات و نوآوری کروز با مشارکت شرکت دانش بنیان پادزا پادتن پژوه در زمینه ابداع روش های جدید تشخیص، ردیابی و درمان انواع سرطان و ویروس کرونا فعالیت دارند و به نتایج مطلوبی نیز دست یافته اند.
    رشد غیر قابل کنترل سلول های غیر طبیعی در هر نقطه از بدن با نام سرطان، سالانه باعث مرگ صدها تن از هموطنان کشورمان می شود. آنچه مهم است، تشخیص به موقع می باشد که امید به اثربخشی درمان را به دنبال دارد. این شرکت دانش بنیان، برای اولین بار به دانش تشخیص سرطان به روش های غیر تهاجمی و تنها از نمونه ادرار دست یافته است. این امر می تواند کمک موثری به پزشک معالج در مورد میزان اثربخشی روش درمانی اتخاذ شده کند و کلیه آنتی بادی های مورد نیاز نیز توسط محققان پادزا طراحی و تولید شده اند که برخی از این تولیدات دارای ثبت اختراع جهانی و داخلی می باشند.
    با شیوع ویروس کرونا شرکت دانش بنیان پادزا پادتن پژوه که همواره سلامت جامعه هدف اصلی این شرکت می باشد، در زمینه تولید آنتی بادی برای تشخیص اختصاصی آنتی ژن ویروس کرونا وارد عمل شد که تلاش های محققین پادزا منتج به ابداع روشی برای تعیین میزان ایمنی حفاظت کننده فرد مبتلا یا واکسینه شده، گردیده است و همچنین در زمینه تولید آنتی بادی خنثی کننده ویروس که برای درمان در مراحل اولیه بیماری مناسب می باشد، موفقیت های مطلوبی بدست آورده است.
    گفتنی است هلدینگ کروز با سابقه 40 ساله در عرصه صنعت خودرو، با ایجاد مرکز تحقیقات و نوآوری حوزه فعالیت خود را گسترش داده و در زمینه فناوری های صنعت خودرو، هوش مصنوعی و دارو به تحقیق و نوآوری پرداخته و به عنوان یک شرکت دانش بنیان مطابق امضای تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه سال مورد حمایت قرار گرفته است. این مرکز اکنون به بزرگترین مجموعه تحقیق و نوآوری فناوری های صنعت خودرو در خاورمیانه تبدیل شده و با ایده پردازی، طراحی و تولید قطعات جدیدی که در صنعت خودرو امروزه مطرح می باشد و آینده به آن سمت می رود، پیشتاز در صنعت خودروی خاورمیانه است. کروز با سه دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارد و توانسته با همت جوانان نخبه و دانشگاهی، بسیاری از قطعات استراتژیک و هایتک خودرو که روزی بومی سازی آن رویایی بیش نبود، به خودکفایی برساند. هم اکنون 250 نفر از نخبگان کشور در مرکز تحقیقات کروز مستقر هستند و این شرکت با اشتغال 12500 نفر، بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو