فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

برخورد با ۲ هزار راننده متخلف در سه ماه اخیر

عصر خودرو- اسلامی گفت: طی سه ماه اجرای مصوبات دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، تاکنون ۲ هزار برخورد با راننده متخلف در جاده‌ها داشته ایم.

برخورد با ۲ هزار راننده متخلف در سه ماه اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره کاهش میزان تلفات جاده‌ای گفت: از سال 97 دوباره شاهد رشد تلفات جاده‌ای بودیم، اما از سال 98 با همکاری پلیس و راهداری رشد تلفات جاده‌ای متوقف و تصادفات کاهش یافت‌.

    او ادامه داد: در سال 99 نیز اگرچه تلفات جاده‌ای حدود 20 درصد کاهش داشت به همین میزان نیز تصادفات جاده‌ای هم کاهش داشته است.  86 درصد از تصادفات جاده‌ای به دلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده هست.
    اسلامی گفت: در سال 99 با آوردن بخش‌های فرهنگی و آموزشی و وزارت آموزش به حوزه ایمنی جاده‌ای و مطرح کردن ایمنی راه‌ها در سامانه شاد که با استقبال دانش آموزان رو به رو شد شاهد کاهش تلفات جاده‌ای بوده ایم.

    وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد: همزمان با اقدامات فرهنگی و اقدامات فنی هم انجام دادیم که رفع 251 نقطه حادثه خیز جاده‌ها در سال‌های 98 و 99 در دست اقدام بود که از این تعداد 200 نقطه در جاده‌ها اصلاح شده و مابقی با کنترل انتظامی و حضور پلیس مدیریت می‌شود؛ بنابراین هیچ نقطه‌ای در جاده‌ها نداریم که جاده عامل تلفات جاده‌ای باشد.

    اسلامی درباره کاهش تردد‌های جاده‌ای بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در اوج تردد‌ها در سال‌های گذشته یک میلیون و 700 هزار دستگاه تردد در شبانه روز داشتیم، اما با مصوبه ستاد کرونا در حال حاضر به یک میلیون و 300 هزار تردد خودرو در شبانه روز کاهش یافته است.

    او بیان کرد: قرارگاه مشترک هلال احمر، پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهدازی برای استقرار در جاده‌ها به صورت مشترک و در یک قرارگاه به زودی راه اندازی می‌شود.

    خودروسازی ها ایمنی خودرو را افزایش دهند
    اسلامی همچنین درباره ایمنی خودرو‌های داخلی اظهار کرد: نگفتم خودرو‌های ما غیر استاندارد است، اما از صنعت خودروسازی انتظار داریم ایمنی خودرو را افزایش دهند؛ باید سازمان استاندارد و وزارت صمت کنترل کیفیت و ایمنی خودرو‌های تولید داخل را بیشتر کند.

    اسلامی همچنین درباره منع تردد ساعتی هم گفت: در بهترین شرایط 370 تردد در ساعت داشتیم که با محدودیت‌های ستاد کرونا در حال حاضر به 290 تا 300 تردد در ساعت کاهش یافته است.

    او همچنین در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنترل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رانندگان و دیگر فعالان حمل و نقل عمومی گفت: طبق دستورالعمل ‌ها اگر فردی بلیت سفر خریداری کند در صورتی که بر کد ملی مسافر سابقه کرونا ثبت شده باشد به او بلیت نمی دهند.

    او اظهار کرد: بیش از 2 هزار برخورد با شرکت‌های حمل و نقل مسافری در گونه‌های مختلف حمل و نقلی از ابتدای آبان ماه که ستاد کرونا تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حمل ونقل عمومی تصویب کرده صورت گرفته است و هرجا مردم گزارش می‌دهند برخورد کرده ایم.

    اسلامی توضیح داد: مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه هوایی و جاده‌ای هم برخورد خواهد شد و نظارت کامل بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو