فونیکسریمکسبهتام

کرونا جان چند راننده تاکسی را گرفته است؟

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تا کنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده‌اند.

کرونا جان چند راننده تاکسی را گرفته است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی به طور مستمر در خودرو الزامی است و همچنین غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتیکه راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

    وی ادامه داد: در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی درحوزه حمل و نقل عمومی و همین طور تاکسیرانی مانند سابق است و همه، چه مسافران و چه رانندگان موظف به رعایت این پروتکل ها هستند.

    ضامنی اعلام کرد: همچنان رانندگان تاکسی موظف هستند حداکثر سه مسافر را سوار کنند و این موضوع باید رعایت شود و امیدواریم که سوار کردن حداکثر سه مسافر در تاکسی برای آینده بعد از کرونا هم نهادینه شود زیرا تعداد مسافر در تاکسی با سلامت جامعه می تواند ارتباط مستقیم داشته باشد و از سویی هم باید در بحث استفاده از تاکسی به سمتی برویم که در دنیا مرسوم است و بتوانیم کارکرد تاکسی را در جای خود زیرا از نظر بهداشتی و سلامتی هم مقرون به صرفه است و هم اینکه تاکسی در مسیرهای مشخص به خود فعالیت می کند.

    وی با بیان اینکه در پی تشدید کرونا، اجرای طرح الزام فاصله‌گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی شهری کشور برای رانندگان تاکسی و مسافران اجرا شد، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی در بیشتر موارد از ماسک استفاده می کنند، اما در صورتیکه از ماسک استفاده نکنند، با آنها برخورد خواهد شد و توسط بازرسان تاکسیرانی و کمیته انظباطی به این تخلف رسیدگی می شود.

    ضامنی در پاسخ به این سوال که این برخورد شامل چه مواردی است، گفت: رسیدگی در کمیته انضباطی از تذکر شروع می شود و همچنین متناسب با تخلف، این کمیته می تواند با تکرار آن، جرایم مالی متناسب با نظر کمیته را پیش بینی کند.

    وی افزود: تاکید بر این است که مسافران تاکسی نیز از ماسک استفاده کنند زیرا رانندگان تاکسی از اقشار در معرض خطر هستند و مسافران برای حفظ سلامتی خود و دیگران از ماسک استفاده کنند تا چرخه استفاده از ماسک کامل باشد و شاهد مشکلات کمتری در این خصوص باشیم.

    ضامنی افزود: به طور کلی بازرسان تاکسیرانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات رسانی، نظارت و بازرسی داشته باشند و در این زمینه هم گشت هایی داریم که این کار را انجام می دهند، اما اکنون به دلیل  همه گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت ها و بارزسی ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

    ضامنی ادامه داد: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو