فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

سبد محصولات سایپا متنوع شده است

سایپا به زودی می تواند صادرات به کشورهای همسایه را دنبال کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواد اولیه تولید خودرو به شدت افزایش پیدا کرده است و این امر باید از سوی شورای رقابت مدنظر قرار گیرد تا قیمت های تعیین شده به زیان تولیدکننده نباشد، گفت: گروه خودروسازی سایپا توانسته در دوره تحریم و شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته باشد.

سبد محصولات سایپا متنوع شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، علی اکبر کریمی در بازدید از مرکز تحقیقات سایپا و پروژه های توسعه ای که مجموعه سایپا برای سال های آتی دنبال می کند، اظهار داشت: این مجموعه خودروساز پروژه های متعدد توسعه ای تعریف کرده که می تواند نشان دهنده اتفاق های مناسب و بسیار خوب در صنعت خودرو کشور باشد.

    وی ادامه داد: زمانی تنوع محصولات سایپا بسیار کم و محدود بود و همه این مجموعه را به عنوان تولیدکننده پراید می‌شناختند اما اکنون این مجموعه دیگر تک محصول نیست و توانسته در سبد محصولات خود خودروهای خوب و متنوعی را جای دهد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طراحی و تولید خودروی «شاهین» یک اتفاق بسیار خوب است که گروه خودروسازی سایپا با توجه به توانایی خود توانست آن را عملیاتی کند.
    وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا به توانمندی های داخلی تکیه کرده و بر این مبنا در حال حرکت است، گفت: با روندی که سایپا در پیش گرفته این قابلیت وجود دارد که به یکی از قطب های صنعت خودروسازی منطقه تبدیل شود؛ این مجموعه همچنین به حدی از توان رسیده که می تواند در تولید خودروهای ملی بسیار پررنگ ظاهر شود.
    کریمی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو، جزو صنایع مادر است که می تواند بر اقتصاد کشور بسیار اثرگذار باشد، افزود: اگر صنعت خودروسازی تقویت شود، علاوه بر اشتغالزایی این  فرصت فراهم می‌شود که در صادرات به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.
    وی گفت: تلاش های صورت گرفته در حوزه تنوع محصولات سایپا می‌تواند این نوید را بدهد که به زودی مجموعه سایپا می تواند صادرات به کشورهای همسایه را با جدیت دنبال کند، برای اینکه چنین امری با سرعت عملیاتی شود بهتر است در تامین سرمایه در گردش و تزریق منابع مالی اقدامات لازم صورت گیرد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگری که توجه به آن ضرورت دارد، حمایت جدی تر از شبکه گسترده قطعه سازان است به گونه ای که پرداخت مطالبات آنها در اسرع وقت صورت گیرد؛ مساله بعدی که اهمیت دارد به آن پرداخته شود قیمت گذاری مناسب محصولات خودرویی است، قیمت ها باید به گونه ای باشد که تولیدکننده متضرر نشود.
    وی با بیان اینکه هزینه های تولید خودرو به شدت افزایش پیدا کرده و این واقعیتی است که باید بپذیریم، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال تدوین طرحی است که بواسطه آن و در قالب بسته های تشویقی و حذف قوانین دست و پاگیر از صنعت خودرو حمایت های بیشتری صورت گیرد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با وجود تمام شوک هایی که به صنعت خودرو وارد شده است، شرکت سایپا توانسته عملکرد خیلی خوبی داشته باشد؛ با ادامه تلاش های فعلی شاهد روزهای بهتری در مجموعه سایپا خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو