فونیکسریمکسبهتام

پیش‌ بینی قیمت خودرو در شب عید

عصر خودرو- فربد زاوه کارشناس بازار خودرو در خصوص قیمت خودرو‌ها در شب عید و تغییرات آن گفت: بازار خودرو در کل تحت تاثیر عوامل سیاسی است و سیاست به هر طرف برود این بازار هم به همان طرف می‌رود.

پیش‌ بینی قیمت خودرو در شب عید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد 24، فربد زاوه کارشناس بازار خودرو در خصوص قیمت خودرو‌ها در شب عید گفت: بازار خودرو در کل تحت تاثیر عوامل سیاسی است و سیاست به هر طرف برود این بازار هم به همان طرف می‌رود. با توجه به اینکه قیمت‌ها اکنون به یک ثبات نسبی رسیده اند، بعید است که شاهد افزایش قیمت زیاد باشیم چرا که تقاضا هم در بازار متعادل است.

    این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه آینده توافقات سیاسی گنگ و ممکن است و قیمت خودرو شاید افزایش یابد گفت: گفته شده که بازار خودرو دست سیاسیون است و اگر توافق‌های سیاسی بد پیش رود ممکن است شاهد افزایش قیمت باشیم، اما افزایش قیمت خودرو مثل شش ماه قبل نخواهد بود.

    او با تاکید بر اینکه تقاضا برای خودروی ایرانی بیشتر از خودرو‌های خارجی شده است، گفت: در آستانه شب عید هستیم و مردم علاقه‌مند به خرید خودرو هستند، اما بیشترین تقاضا برای خودرو‌های ایران است؛ خودرو‌های چینی کمی دچار نوسان قیمت شده‌اند و کسانی در بازار خودرو حضور دارند که به خودرو نیاز دارند.

    این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنان بعضی شرکت‌ها شرایط فروش اقساطی دارند و در بازه پنج ساله خودروهایشان را می‌فروشند. اصولا تقاضای شب عید برای خودرو بیشتر از ماه‌های دیگر است و در اسفندماه قیمت خودرو گاهی 2 و 3 برابر ماه‌های دیگر رشد می‌کند.

    زاوه با تاکید بر اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، بازار خودرو نسبت به سال‌های پیش تب و تاب چندانی ندارد، گفت: امسال شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بودیم که بیشتر مربوط به افزایش تقاضا است.

    این کارشناس بازار خودرو گفت: حجم معاملات و خرید خودرو بسیار پایین است و با توجه به تورم وحشتناک و کاهش قدرت خرید مردم این امر طبیعی است. زمانی که خودرو گران شود، اما تقاضایی برای آن نباشد، خود به خود قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو