فونیکسریمکسبهتام

اسلامی مطرح کرد:

اولین کامیون وارداتی سه ساله اروپایی پلاک شد

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت:امروز اولین کامیون وارداتی اروپایی پلاک شد و ما امیدواریم افرادی که مانع تراشی برای واردات این کامیون کرده‌اند هدایت شوند.

اولین کامیون وارداتی سه ساله اروپایی پلاک شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه هم‌اندیشی مدیران سازمان راهداری با بیان اینکه در سال 99 جامعه حمل و نقل هم در بخش بار و هم در بخش مسافر بسیار غیرتمندانه هوشمندانه فعالیت کرده و هیچ یک از برنامه‌های آن‌ها در این ایام متوقف نشد، گفت: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار داریم، اما با این وجود متخصصان و فعالان اقتصادی ما شاهد توسعه هستیم.

    اسلامی بیان کرد: در این شرایط کشور با پیشرفت اقتصادی رو به رو هستیم  و به طوری که در هفته 12 میلیون بار در کشور جابه جا می‌شود و به طور متوسط شاهد تردد 2 میلیون کامیون باری در کشور هستیم.

    وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: جاده‌ها شریانی هم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارند، اما باید کوچک‌ترین مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را رفع کنیم.

    وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه امسال و در هفته‌های گذشته شاهد بارش‌های لحظه‌ای و کولاک‌های شدید بودیم، اما با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های راهداری توانستند شرایط مساعدی را در جاده‌های کشور ایجاد کنند.

    اسلامی تاکید کرد: در هفته‌های گذشته کولاک و بارش 16 مسیرکشور را مسدود کرد، اما نیرو‌های راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود توانستند این مسیر‌ها را بازگشایی کنند.

    وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: سازمان راهداری در حال پوست اندازی است و تحولات و تکنولوژی‌هایی بسیاری در آن ایجاد شده است.

    اسلامی تصریح کرد: اگرچه برخی از شهر‌های کشور در بخش کیفیت راه‌ها متفاوت دارند اما هر مسیری که مردم از آن‌ها عبور می‌کنند باید دارای بالاترین کیفیت باشند.

    اسلامی با بیان اینکه سازمان راهداری اهتمام ویژه‌ای در حوزه تجهیزات و نگهداری راه‌ها باید داشته باشد، افزود: بخش راهداری دارای نیروی منسجمی است و نباید راهداری لحظه‌ای برای نگهداری و حفاظت از راه‌ها تعلل کند و نباید اجازه دهد منطقه‌ای خراب شود بعد از آن تامین مالی کند بلکه برای حفاظت و نگهداری راه‌ها باید با تامین مالی به موقع از وضعیت راه‌ها حفاظت و نگهداری کنیم.

    اسلامی توضیح داد: در کنار تجهیزات و نوسازی ماشین آلات راهسازی و روسازی  باید نگهداری راه ها را هم در دستور کار خود قرار دهیم و بهسازی راه‌ها و ساماندهی آن‌ها از اولویت‌های سازمان راهداری کشور است.

    او تاکید کرد: باید در تعامل با ذینفعان برای بهسازی و نگهداری راه‌ها با تمامی دستگاه‌ها همکاری مشترکی داشته باشیم.

    وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه باید را‌ه های ما بهترین کیفیت را داشته باشند، افزود: همان طور که لوازم منزل برای مردم آرامش بخش است در همین راستا باید راه‌ها دارای آراستگی و زیبایی باشند تا باعث آرامش مردم شود و ما باید موانع را با اهتمام ویژه رفع کنیم.

    او افزود: همه مردم در نوروز خانه تکانی می‌کنند برای ما هر روز نوروز است و باید جاده‌های کشور را بتوانیم هر روز خانه تکانی کنیم و با بهسازی و نوسازی تابلو‌ها و علائم رانندگی بهترین آراستگی نگهداری کنیم.

    اسلامی توضیح داد: 50 هزار کامیون کشنده بالای 40 سال در کشور وجود دارد که عمر آن‌ها به اتمام رسیده به همین دلیل ما اجازه دادیم که در حد ضرورت کامیون‌های سه سال کارکرد وارد کشور شوند و حدود 10 درصد از نیاز کامیون از طریق واردات تامین شود.

    او تاکید کرد: تولید 55 هزار کامیون مورد نیاز کشور را باید کارخانه های خودروسازی دستور کار خود قرار دهند.

    او بیان کرد: امروز اولین کامیون وارداتی اروپایی پلاک شد و ما امیدواریم افرادی که مانع تراشی برای واردات این کامیون کرده‌اند هدایت و تسهیل کننده برای نوسازی کامیون‌ها شوند.

    او بیان کرد: کامیون‌های فرسوده در جاده‌های کشور بلای جان مردم هستند .

    وزیر راه وشهرسازی به نوسازی مینی بوس‌ها هم اشاره کرد و گفت: عمر مینی بوس‌های ما بالای 24 سال است که باید هرچه سریعتر نوسازی آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد و کارخانجات ما اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند وبا بالاترین استاندارد‌ها آن‌ها را نوسازی کنند.

    اسلامی اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی هم باید اقدامات لازم را انجام دهند و چه لزومی دارد که نیرو‌های راهداری شرکتی فعالیت کنند و شرکت پیمانکار از طریق این نیرو‌ها هر روز پربار‌تر شود بنابراین باید نیرو‌های سازمان راهداری ساماندهی شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو